نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افراد زیادی به چاقی و اضافه وزن دچار شده اند. این افراد به دلایل مختلفی از جمله تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و یا خوردن غذاهای فست فود به چاقی مفرط مبتلا شده اند. از دیگر دلایل چاقی نیز می توان به پرخوری عصبی نیز اشاره کرد. این افراد باید هرچه سریع تر اقدام به لاغری و کاهش وزن کنند. اولین راهی که برای لاغری و کاهش وزن به ذهن می رسد، استفاده از رژیم های لاغری است. رژیم های لاغری نیز انواع مختلفی دارند که با توجه به نیازهایتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. انواع رژیم های لاغری عبارتند از رژیم های لاغری سریع و رژیم های لاغری اصولی. در این مقاله قصد داریم درباره انواع رژیم های لاغری سریع و تاثیر آن ها بر لاغری صحبت کنیم.

یکی از انواع رژیم های لاغری عبارت است از:

کاهش وزن اصولی

رایج ترین اشتباهاتی که افرادی دچار اضافه وزن هستند را اگر شما نکنید قطعا نتایج شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد؛ این اشتباهات عبارتند از:

  • مصرف ناکافی لبنیات: یکی از گروه هایی غذایی بسیار مهمی که افراد به مصرف آنها توجه کافی ندارند لبنیات است. لبنیات کم چرب نه تنها نقش به سزایی در سلامت استخوان ها و دندان ها ایفا می کنند، بلکه با توجه به مطالعات انجام شده در کاهش وزن هم می توانند موثر باشند. پروتئین موجود در محصولات لبنی باعث کنترل اشتها و کلسیم موجود در آن نیز باعث سوزاندن چربی های اضافی می شود؛ بنابراین از مصرف لبنیات کم چرب غافل نشوید.
  • نوشیدن ناکافی آب: استفاده از آب به جای سایر نوشیدنی ها علاوه بر کاهش کالری دریافتی باعث تنظیم اشتها و سوخت و ساز بدن می شود. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز کمک شایانی به کاهش وزن می کند.
  • نداشتن تحرک و فعالیت بدنی: بسیاری از افرادی که مبتلا به اضافه وزن هستند حاضر به پیروی از رژیم های لاغری سخت هستند اما با بهانه هایی مثل نداشتن وقت، فعالیت بدنی و تحرک ندارند. این در حالی است که ورزش علاوه بر سوزاندن کالری از بازگشت وزن هم جلوگیری می کند.
  • مصرف زیاد غذاهای رستورانی و فست فودی: متاسفانه امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی مصرف فست فودها و غذاهای رستورانی در اکثر خانواده ها به شدت افزایش پیدا کرده است. معمولا این غذاها حاوی چربی، قند و کالری بسیار بالایی هستند. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که بیش از دو بار در هفته غذاهای فست فودی می خورند در مقایسه با افرادی که کمتری از یک بار در هفته غذاهای فست فودی می خورند 5 کیلوگرم وزن بیشتری دارند.
  • پیروی از رژیم های لاغری رایگان: یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد می کنند این است که از رژیم های لاغری آماده و رایگان موجود در فضای وب و یا رژیم های لاغری دوستان و آشنایان خود اقدام به کاهش وزن و لاغری می کنند. این افراد علاوه بر اینکه در اکثر مواقع در راه لاغری و کاهش وزن شکست می خورند بلکه عوارضی را هم جبران می کنند. اگر به دنبال کاهش وزن با رژیم لاغری هستید تنها راهی که درست است این است که از یک متخصص یا مشاوره تغذیه کمک بگیرید ولاغیر!

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: