راه های تغذیه ای عبور از استپ وزنی
نوشته شده توسط : رعنا

در مرحله اول باید بدانیم که استپ وزن چیست؟ و چرا دچار استپ وزنی می شویم؟ در مسیر لاغری و کاهش وزن در ابتدا با داشتن یک رژیم لاغری اصولی و سالم و همینطور انجام ورزش، شروع به کاهش وزن می کنیم که این خیلی امیدوارانه و خوشحال کننده است. اما این اتفاق همیشگی نیست و از یک جایی به بعد به دلایل مختلفی با ادامه این اقدامات لاغر نمی شویم و این باعث می شود که از رژیم گرفتن و ورزش کردن نا امید نشویم؛ که به این حالت استپ وزنی می گویند.

استپ وزن دلایل زیادی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • هورمون استرس یا همان کورتیزول باعث توقف چربی سوزی و استپ وزن می شود. پس باید استرس را از خود دور کنید.
  • ممکن است به طور ناخواسته متابولیسم بدناتن را کم کرده باشید که این هم از دلایل است وزن است.

راهکارهای گذر از استپ وزنی

برای عبور از استپ وزنی و متوقف کردن آن باید اقداماتی انجام داد که در ادامه به آنهایی که مربوط به تغذیه افراد می شوند، اشاره می کنیم:

مصرف کربوهیدرات ها را به حداقل برسانید

طبق مطالعات انجام شده، رژیم های کم کربوهیدراتی مانند رژیم کتوژنیک یکی از آن رژیم هایی است که برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. بر اساس نتایج گزارش شده از یک مطالعه یک ساله بر روی تعدادی افراد، آنهایی که در روز کربوهیدرات را به میزان 50 گرم یا کمتر مصرف می کنند، نسبت به آنهایی که از رژیم های سنتی برای کاهش وزن خود استفاده می کنند؛ وزن بیشتری از دست داده اند.

این کاهش مصرف کربوهیدرات همچنین بدن را از حالت استپ وزن خارج می کند اما درباره این موضوع که آیا باعث چربی سوزی هم می شود یا خیر، هنوز به پاسخ قطعی ای نرسیده اند.

برنامه لاغری اصولی و منظم داشته باشید

یک رژیم لاغری اصولی تمام وعده های غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و تمامی میان وعده ها را می شود. بنابراین فکر استفاده از رژیم های لاغری سریع و محدود کننده مانند رژیم شوک را از سرتان بیرون کنید. زیرا هم نتیجه معکوس دارند و هم سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

هر چه از فواید آب بگوییم کم است. نوشیدن آب می تواند راه حل بسیاری از مشکلات و بیماری ها باشد که در گذر از استپ وزنی هم می تواند به کمک ما بیاید. بنابراین نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول شبانه روز را به هیچ عنوان فراموش نکنید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: