4 تا از مهم ترین کارها برای جلوگیری از یخ زدگی استخر در زمستان
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله به 4 تا از اقدامات مهم برای تعمیر و نگهداری استخر در فصل زمستان می پردازیم.

بررسی کردن فیلترها

مهم ترین نکته در نگهداری از استخر در طول زمستان همین فیلترها هستند. قبل از پایان پاییز، بهترین زمان برای چک کردن و تعویض احتمالی فیلترهای استخر است. در این شرایط فیلترهای استخر خود را به خوبی چک کنید و در صورت نیاز حتما اقدام به تعویض آن کنید. با انجام این کار بعد از به پایان رسیدن فصل سرما و هنگام استفاده مجدد از آن، با شرایط بهتری مواجه هستید.

اضافه کردن مواد شیمیایی ویژه آب سرد

برای نگهداری استخر ممکن است نیاز به استفاده از برخی مواد شیمیایی باشد. شما می توانید قبل از پوشاندن استخر، اقدام به اضافه کردن برخی از مواد شیمیایی کنید. برخی از مهم ترین مواد شیمایی برای جلوگیری از یخ زدگی آب استخر در زمستان و نگهداری از استخر در این شرایط:

  • جلبک و لجن کش های هوای سرد که مانع از رشد جلبک و لجن در استخر می شوند.
  • مواد شیمیایی اکسید کننده برای خارج کردن دی اکسید کربن از آب برای کاهش رشد جلبک ها
  • اضافه کردن مواد شیمایی که برای پاک کردن و زدودن فسفات استفاده می شوند

خالی کردن آب داخل تجهیزات استخر

معمولا در بسیاری از مناطق که هوا بسیار سرد است، بیشتر اقداماتی که برای جلوگیری از یخ نزدن آب استخر انجام می شود، بی ثمر خواهد بود و هر کاری هم که بکنید باز آب استخر یخ می زند.

در چنین شرایطی نه تنها ممکن است آب استخر یخ بزند بلکه آب در داخل تجهیزاتی مانند پمپ، فیلتر، بخاری و ... نیز ممکن است یخ ببندد. بنابراین لازم است که آب داخل این تجهیزات را تخلیه کنید تا آب داخل آن ها یخ نبندد. بعد از اینکه آب داخل تجهیزات به طور کامل تخلیله شد باید لوله هایی که به آنها می رسد را با یک درپوش مصدود کنید تا آب به داخل تجهیزات نفوذ نکند.

جمع آوری تمام وسایل جانبی استخر

یک نکته ریز در نگهداری از استخر در زمستان همین مورد است. وسایلی مانند صندلی ها، نرده ها، تیوب ها و خلاصه هرچه که در محیط استخر هست را جمع آوری کرده و در گوشه ای از انبار قرار دهید. ممکن است در طول روزهای سرد به این وسایل آسیب برسد اما با جمع کردن به موقع آن ها می توانید طول عمرشان را افزایش دهید.

این نکته را فراموش نکنید که برای اینکه به طور قطع از یخ زدگی استخر در فصل زمستان جلوگیری و آن را به درستی نگهداری کرد، بهتر است که تمام اقدامات بالا را همزمان با هم انجام دهید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: