مهم ترین اقدامات برای نگهداری استخر در زمستان
نوشته شده توسط : رعنا

سرویس و نگهداری همیشگی از استخر مخصوصا استخرهای روباز، در زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است. این مراقبت و نگهداری باعث می شود که برای راه اندازی مجدد استخر در بهار هزینه های کمتری بپردازید و همچنین از آلودگی آب و یخ زدگی آن در زمستان جلوگیری می کند.

تمیز کردن استخر

قبل از رسیدن روزهای سرد سال، استخر خود را به صورت دستی و یا با استفاده از جاروهای رباتیک تمیز کنید. همه شاخ و برگ ها، لجن و سایر موادی که ممکن است در استخر وجود داشته باشد را بردارید و مطمئن شوید که کف استخر تمیز است. این امر باعث سهولت در ایجاد تعادل در سطح شیمیایی آب و جلوگیری از رشد کپک و جلبک در آن می شود.

تنظیم سطوح شیمیایی آب

قبل از اینکه خدمات نگهداری استخر خود را در زمستان شروع کنید لازم است تا سطح شیمیایی آب را آزمایش کنید. میزان قابل قبول برای قلیاییت آب بین 80 تا 150 ppm، PH بین 7.2 تا 7.6 و سطح کلر بین 1 تا 3ppm  است. هنگامی که این میزان ها در حد نرمال نبود باید تنظیمات لازم انجام شود. اما توجه کنید قبل از اینکه بر روی سطح pH کار کنید، باید قلیائیت آب را متعادل کرده باشید.

کم کردن سطح آب استخر

اولین اقدامی که برای نگهداری و مراقبت از آب استخر در فصل شرما باید انجام داد، کاهش سطح آب است. اگر در یک محل سرد زندگی می کنید بهتر است سطح آب استخر را 10 تا 20 سانتی متر کاهش دهید. کاهش و تخلیه کامل آب استخر در مناطقی که آب و هوا بسیار سرد است می تواند باعث منبسط شدن خاک زیر استخر و دیواره ها شده و برای دیواره ها مناسب نیست. بنابراین در چنین مواردی به هیچ عنوان آب را کامل تخلیه نکنید.

پوشاندن سطح استخر

نگهداری از آب استخر برای همه استخر ها و در تمامی نواحی به یک صورت نیست و برای مراقبت از آن باید به موارد زیادی توجه کرد. استخرهایی که در معرض هوای بیرون قرار دارند بیشتر از سایر استخرها در معرض تغییرات آب و هوا هستند. با خرید روکش هایی برای استخر می توان از تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روی استخرهای روباز جلوگیری کرد.

این روکش ها تنوع زیادی دارند و در شکل های مختلف طراحی می شوند. حتی امکان سفارش یک روکش مخصوص با ابعاد و سایز دلخواه برای استخر شما وجود دارد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: