نگهداری از استخر در زمستان و بهترین زمان آماده سازی آن
نوشته شده توسط : رعنا

متخصصان طراحی و ساخت استخر توصیه کرده اند که پیش از آغافز فصل سرما و زمستان، برخی اقدامات را انجام داده تا به وسیله آن استخرها را در این فصل بهینه سازی کنید. این اقدامات باعث می شود تا استخر خود را از تمامی آسیب های فیزیکی و شیمیایی محافظت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

آگاهی از بهترین زمان آماده سازی استخر برای فصل زمستان

گرم نگه داشتن استخر موثرترین راه برای جلوگیری از آسیب یخ زدگی استخر است. تا زمانی که بتوانید آب استخر خود را در حال حرکت و در دمای ثابت بالاتر از نقطه انجماد 32 درجه نگه دارید، ایمن هستید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید آب استخر را گرم کنید، بهتر است استخر را ببندید. در ادامه یک سری فاکتورها را برایتان نام می بریم که با استفاده از آنها تصمیم گیری درباره آماده سازی استخر در زمستان، برایتان آسان تر می شود.

  • میانگین دمای زمستان در محل شما
  • بررسی آسان بودن و یا سختی گرم نگه داشتن استخر با توجه به موقعیت مکانی و آب و هوا در محل زندگی شما
  • در نظر گرفتن هزینه راه اندازی هیتر و پمپ
  • استفاده از پمپ استخر با سرعت متغیر با سرعت کم

مهم ترین اقدامات برای نگهداری استخر در طول زمستان

با گذشتن نیمی از فصل پاییز و نزدیک شدن به فصل زمستان، هنگامی که درجه حرارت به طور مداوم به 65 درجه فارنهایت یا پایین تر می رود، بهتر است روند زمستانی شدن و نگهداری استخر روباز در زمستان را آغاز کنید. انتخاب زمان مناسب برای این کار بسیار مهم است زیرا در صورت زود اقدام کردن برای گرم کردن استخر، امکان دارد که با جلبک هایی رو به رو شوید که در هوای گرم تر رشد می کنند.

برای آماده سازی استخر خود برای ماه های زمستان اقدامات زیر را دنبال کنید:

سطح آب استخر را کم کنید

اولین اقدامی که برای نگهداری از استخر در فصل زمستان باید انجام شود کاهش سطح آب است. در صورت قرار داشتن محل زندگی تان در یک منطقه سرد، پیشنهاد می شود که سطح آب استخر را بین 10 تا 20 سانتی متر کاهش دهید.

لازم به ذکر است که کاهش و تخلیه کامل آب استخر در مناطقی که آب و هوا بسیار سرد است می تواند باعث منبسط شدن خاک زیر استخر و دیواره ها شده و برای دیواره ها مناسب نیست.

فیلترها را بررسی کنید

مهم ترین نکته در نگهداری از استخر در طول زمستان بررسی و تعویض احتمالی فیلترهای استخر است. با انجام اینکار می توانید حین باز کردن استخر و استفاده از آن با مشکلات کمتری مواجه شوید و نگهداری استخر برایتان در طول استفاده بهتر خواهد بود.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: