انتخابی سخت! لمینت یا کامپوزیت؟
نوشته شده توسط : رعنا

یک سوال رایج بیش از ۹۰ درصد از کسانی که می خواهند لبخند خود را بهبود بخشند این است که لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟ هر دوی این روش ها از درمان ‌های زیبایی دندان هستند که به زیبایی و تغییر ظاهر دندان‌ ها کمک می‌کنند.

تفاوت بین لمینت و کامپوزیت دندان در موادی است که از آن ساخته شده اند. این تفاوت باعث می شود مراحل این درمان ها، ویژگی های هر یک از آنها و همچنین هزینه لمینت دندان با هزینه کامپوزیت دندان متفاوت باشد.

 

برای تعیین اینکه کدام روش برای شما مناسب تر است باید ابتدا توسط یک متخصص دندانپزشکی معاینه شوید تا ایشان بهترین پیشنهاد را به شما بدهند. ممکن است یک یا هر دوی این درمان ها برای شما امکان پذیر باشد. گاهی اوقات نیز هیچ یک از این درمان ها امکان پذیر نیست و ممکن است بیمار نیاز به ارتودنسی یا حتی جراحی داشته باشد.

ونیر دندان چیست؟

روکش دندان یک پوسته نازک است که از دو ماده مختلف کامپوزیت و پرسلن ساخته شده است. آنها به طور مستقیم توسط دندانپزشک در طی یک جلسه (تقریباً پنج ساعت برای هر فک) درمان کم تهاجمی که در آن مقدار بسیار کمی از ساختار دندان شامل مینای دندان برای جا افتادن روکش ها تراشیده می شود، روی دندان ها قرار می گیرد.

ونیرهای کامپوزیت به دلیل رنگ پذیر بودن و شکنندگی نسبتاً بالایی ترجیح کمتری دارند. با این حال همچنان طرفداران زیادی دارد زیرا آماده شدن و نصب آن ها بر روی دندان بیمار زمان کمتری می برد و بیمار می تواند در یک جلسه لبخند زیبایی داشته باشد.

روکش های پرسلن نسبت به کامپوزیت ها کمتر مستعد لکه شدن هستند و دوام بیشتری دارند، بنابراین اگر به درستی از آنها مراقبت کنید، تا ده سال عمر می کنند. همچنین ظاهر این نوع روکش دندان بسیار طبیعی و زیبا است و معمولا از این نوع روکش برای طراحی لبخند هالیوودی استفاده می شود.

برای قرار دادن صحیح آنها روی دندان های بیمار، لازم است یک لایه نازک از مینای دندان برداشته شود و تغییرات جزئی در شکل دندان ها ایجاد شود. هدف از این تغییرات این است که روکش ها به درستی روی دندان ها قرار بگیرند و ظاهری حجیم و غیر طبیعی روی دندان ایجاد نکنند. این یک روند غیرقابل برگشت و تا حدودی دردناک است، به همین دلیل است که دندانپزشک معمولا از بی حسی موضعی برای نصب این نوع روکش دندان استفاده می کند.

هزینه ونیرهای پرسلن تقریباً دو برابر هزینه کامپوزیت دندان است. اگرچه ممکن است ونیرهای کامپوزیت زودتر آسیب ببینند، اما به راحتی قابل ترمیم هستند. در مقابل، روکش های چینی دوام بیشتری دارند اما قابل تعمیر نیستند. بنابراین در صورت شکستگی یا خرابی باید کاملا تعویض شوند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: