از بین لمینت دندان و کامپوزیت دندان کدام یک را انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افراد زیادی به دنبال بهبود طرح لبخند خود هستند. این افراد اکثرا به دنبال پاسخی برای این سوال هستند؟ لمنیت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟ برای پاسخ به این سوال با ما در این مقاله همراه باشید. باید بگوییم که برای درک بهتر پاسخ این سوال باید به تفاوت های میان این دو بپردازید. اما از عمده تفاوت های این روش های درمانی می توان به

  • مراحل درمان
  • ویژگی های هر یک
  • تفاوت قیمت
  • نظر متخصص دندانپزشک

اشاره کرد. مهم ترین تفاوت این دو میان تفاوت هزینه لمینت دندان و هزینه کامپوزیت دندان است. با ما همراه باشید.

برای اینکه به نحو احسنت بتئانید تشخیص دهید که کدام روش برای شما مناسب تر است بهتر است که با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کرده و معاینه شوید. زیرا در بعضی مواقع هیچ یک از این راه ها امکان پذیر نیست و شما نیاز به ارتودنسی و یا در برخی موارد به جراحی فک نیاز دارید.

ونیر دندان

روکش دندان یک پوسته نازک است که از دو ماده مختلف کامپوزیت و پرسلن ساخته شده است. آنها به طور مستقیم توسط دندانپزشک در طی یک جلسه (تقریباً پنج ساعت برای هر فک) درمان کم تهاجمی که در آن مقدار بسیار کمی از ساختار دندان شامل مینای دندان برای جا افتادن روکش ها تراشیده می شود، روی دندان ها قرار می گیرد.

ونیرهای کامپوزیت به دلیل رنگ پذیر بودن و شکنندگی نسبتاً بالایی ترجیح کمتری دارند. با این حال همچنان طرفداران زیادی دارد زیرا آماده شدن و نصب آن ها بر روی دندان بیمار زمان کمتری می برد و بیمار می تواند در یک جلسه لبخند زیبایی داشته باشد.

روکش های پرسلن نسبت به کامپوزیت ها کمتر مستعد لکه شدن هستند و دوام بیشتری دارند، بنابراین اگر به درستی از آنها مراقبت کنید، تا ده سال عمر می کنند. همچنین ظاهر این نوع روکش دندان بسیار طبیعی و زیبا است و معمولا از این نوع روکش برای طراحی لبخند هالیوودی استفاده می شود.

برای قرار دادن صحیح آنها روی دندان های بیمار، لازم است یک لایه نازک از مینای دندان برداشته شود و تغییرات جزئی در شکل دندان ها ایجاد شود. هدف از این تغییرات این است که روکش ها به درستی روی دندان ها قرار بگیرند و ظاهری حجیم و غیر طبیعی روی دندان ایجاد نکنند. این یک روند غیرقابل برگشت و تا حدودی دردناک است، به همین دلیل است که دندانپزشک معمولا از بی حسی موضعی برای نصب این نوع روکش دندان استفاده می کند.

لمینت دندان

لمینت ها عملکردی مشابه با روکش های دندانی دارند، به همین دلیل است که این دو اصطلاح گاهی اوقات به جای هم استفاده می شوند.

لمینت ‌ها در واقع شکل پیشرفته‌ای از روکش چینی هستند و هر دو از نظر عملکرد و مزایای تقریباً یکسان هستند، با این تفاوت که لمینت ‌ها نازک ‌تر هستند و فقط به ضخامت لنزهای تماسی هستند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: