از رعایت نکات زیر برای لاغری غافل نشو!
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی همیشه به این صورت نیست که یک فرد کلا به عنوان یک انسان چاق دیده شود؛ بلکه گاهی این چاقی به صورت موضعی و در قسمت های خاصی از بدن مانند شکم و پهلو وجود دارد. هستند افراد زیادی که چاق نیستند اما تناسب اندام هم ندارند؛ به این صورت بازو و کلیت بدنشان لاغر است اما تجمع چربی در شکم و پهلوی آنها دیده می شود.

روش های مختلفی برای لاغری افراد چاق وجود دارد؛ مانند ورزش کردن، داشتن یک رژیم لاغری اصولی و در مرحله آخر انواع عمل های لاغری. یکی از سریع ترین روش های لاغری، داشتن یک رژیم لاغری سریع است که پزشکان اصلا این نوع رژیم ها را توصیه نمی کنند.

علاوه بر این، روش های پزشکی و عمل های لاغری مختلفی مانند لیپولیز تزریقی، ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، اسلیو معده و ... برای از بین بردن چربی های بدن وجود دارند که هرکدام به روش خاصی انجام می شود و همینطور مزایا و معایب خاصی نیز دارد که با توجه به شرایط هر شخص متفاوت است.

شاخص توده بدنی یا BMI معیاری برای چاقی یا لاغری افراد است که با محاسبه آن می توان متوجه شد که از نظر علمی وضعیت جسمی و آناتومی بدن انسان در چه شرایطی قرار دارد.

روش ها و اقداماتی برای سرعت بخشیدن به لاغری شکم و پهلو

برای لاغری شکم و پهلو باید در کنار داشتن یک رژیم لاغری اصولی، از ورزش های قدرتی هم کمک بگیرید.

کالری دریافتی خود را کم کنید. در صورتی که کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنید، تا حد زیادی می توانید چربی های شکم و پهلو را کاهش دهید. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند با کاهش 500 کالری دریافتی در هر روز، هر هفته می توانید 1 پوند وزن کم کنید که این روش سالم ترین راه برای لاغری و کاهش وزن است.

بشقاب غذایی خود را مدیریت کنید. یکی از راه هایی که می تواند به کالری دریافتی و کاهش وزن شما کمک کند، رعایت حجم غذای مصرفی شماست. میزان صحیح غذا در یک رژیم اصولی به شرح زیر است:

  • ۸۰ تا ۱۲۰ گرم غذاهای پروتئینی
  • نصف پیمانه یا ۱۲۵ میلی لیتر غلات
  • یک پیمانه سبزیجات یا ۲ پیمانه سبزیجات برگ سبز
  • نصف پیمانه میوه های خرد شده یا یک تکه میوه

یکی از دلایل افزایش کالری، مصرف نوشیدنی های پرکالری است که لازم است برای لاغری شکم و پهلو، مصرف آنها را تا حد زیادی محدود کنید. به جای این نوشیدنی های پرکالری می توانید از آب، چای و قهوه های تلخ بدون کافئین استفاده کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: