نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است و هر دندانپزشکی نمی تواند کار درمان ارتودنسی یک فرد را به عهده بگیرد. دندانپزشکی که قصد دارد در شاخه ارتودنسی دندان فعالیت کند باید بعد از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، 3 الی 4 سال دیگر را هم به صورت تخصصی دوره ارتودنسی دندان را ببیند تا بتوان او را به عنوان متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست شناخت.

متخصص ارتودنسی با انجام انواع روش های ارتودنسی شامل ارتودنسی فلزی سنتی، ارتودنسی سرامیکی، لینگوال یا پشت دندانی، دیمون و ارتودنسی متحرک اینویزیلاین به تشخیص و درمان مشکلات و ناهنجاری دندان و فک می پردازد که باعث زیبایی بخشیدن به دندان ها و در نتیجه چهره یک فرد می شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کرج

پس از پیدا کردن چندین متخصص ارتودنسی خوب در منطقه مورد نظر خود از 3 طریق کمک از دندانپزشک خود، جستجوی عبارت بهترین متخصص ارتودنسی در اینترنت و همینطور سوال از اطرافیان، می توانید با کمک گرفتن از نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم بهترین ارتودنتیست را برای خود انتخاب کنید:

درباره تجهیزات و تکنولوژی های کلینیک سوال کنید: یکی از معیارهای یک متخصص ارتودنسی خوب علاوه بر داشتن مهارت و تجربه بالا این است که از تجهیزات و دستگاه های مدرن و به روز دنیا استفاده کند. این طبیعی است که درمانی که با این تجهیزات انجام می شود، اثربخش تر و سریع تر است.

نزدیکی یا دوری کلینیک را در نظر بگیرید: درمان ارتودنسی پروسه ای طولانی است و نیاز دارد تا دفعات زیادی به مطب ارتودنسی مراجعه کرد. به همین دلیل بهتر است که مطب دندانپزشکی مورد نظرتان به محل کار یا منزل نزدیک باشد.

به محیط کلینیک حتما توجه کنید: به دلیل اینکه درمان ارتودنسی یک درمان زمان بر است، محیط کلینیک و درمان بسیار پر اهمیت است. زیرا اگر محیط کلینیک مناسب نباشد، ممکن است پس از چندین بار مراجعه به مطب از محیط دلزده شوید یا ادامه درمان برایتان سخت باشد. بنابراین بهتر است حتی اگر بهترین متخصص ارتودنسی را نیز پیدا کردید ولی محیط مطب او مناسب نبود و نتوانستید ارتباط خوبی با آن برقرار کنید، به دنبال جای دیگری باشید.

از تعرفه درمانی و نحوه پرداخت آن مطلع شوید: به دلیل اینکه هزینه ارتودنسی نسبت به سایر درمان های دندانپزشکی گران تر است؛ بنابراین خیلی مهم است که ارتودنتیستی که شما انتخاب کرده اید هزینه های معقول و منصفانه ای را از شما دریافت کند. البته برخی از متخصصین خوب، هزینه ارتودنسی دندان را قسط بندی می کنند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: