با انواع ورزش های پس از عمل لاغری آشنا شوید
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که تصمیم به انجام عمل لاغری دارند باید به این نکته توجه کنند که جراحی به تنهایی بخشی از روند کاهش وزن را بر عهده دارد، برای رسیدن به وزن ایده آل باید بیمار بعد از عمل از یک رژیم غذایی و ورزش های مناسب کمک بگیرد.

در این مقاله تمرکز ما بر روی ورزش بعد از عمل لاغری است، اهمیت ورزش کردن برای کاهش وزن بسیار زیاد است. ورزش کردن فقط برای افراد چاق نیست بلکه همه افراد جامعه برای تناسب اندام و داشتن بدنی سالم باید ورزش را جزء برنامه زندگی خود بدانند و به آن پای بند باشند.

کسانی که قصد انجام جراحی لاغری را دارند، باید از قبل اطلاعاتی درباره ورزش بعد از حراجی لاغری بدست بیاورند و برنامه ورزشی خود را آماده کنند.

بهترین زمان برای شروع ورزش بعد از عمل لاغری چیست؟

در همان هفته اول بعد از جراحی بیمار می تواند در طول روز 5 تا 10 دقیقه پیاده روی کوتاه داشته باشد، به مرور می تواند آن را به دو بار در روز به مدت 15 دقیقه برساند. این روند باید تا چند هفته بعد از عمل ادامه داشته باشد.

پیاده روی یک ورزش هوازی است، بدن را برای انجام فعالیت عادی روزانه و دیگر ورزش ها آماده می کند. بعد از گذشت سه تا چهار هفته (بستگی به نوع جراحی لاغری دارد)، بیمار می تواند سایر وزش های هوازی مانند شنا و دوچرخه سواری را نیز به برنامه خود اضافه کند.

بیشتر بخوانید:» هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

انواع ورزش بعد از عمل لاغری

 پس از انجام جراحی لاغری، بیمار باید با مشورت پزشک برنامه ورزشی مناسب برای بعد از عمل را دریافت کند، این برنامه شامل موارد زیر است:

  • ·         تمرینات هوازی
  • ·         تمرینات قدرتی
  • ·         تمرینات کششی

بیشتر بخوانید:» دلایل ریزش مو پس از اسلیو معده چیست؟

جمع بندی درباره ورزش بعد از عمل جراحی

همانطور که گفتیم انجام ورزش مناسب و داشتن فعالیت سالم در کنار عمل جراحی و رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی لاغری، ضروری است. یعنی کاهش وزن به هر سه عامل بستگی دارد.

ورزش پس از عمل لاغری را باید طبق برنامه ای که پزشک برای بیمار تهیه کرده انجام شود. روند شروع و ادامه آن ها باید تدریجی باشد. ورزش های هوازی، کششی و قدرتی از جمله ورزش های بعد از جراحی لاغری هستند.

پیاده روی مناسب ترین و ساده ترین ورزش بعد از عمل لاغری است، که باید دقیقا بعد از انجام عمل شروع شود و به تدریج تا چند هفته مدت زمان و تعداد دفعات آن زیاد شوند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/





:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: