ایمپلنت دندان؛ مطمئن ترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته
نوشته شده توسط : رعنا

می دانیم که زیبایی لبخند و چهره تا حد زیادی به زیبایی دندان ها وابسته است و در صورت از دست دادن دندان ها این زیبایی تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می گیرد. همچنین با از دست دادن دندان، جویدن غذا سخت شده و لذت غذا خوردن را از دست می دهیم.

ممکن است هر کسی در هر سنی یک یا تعدادی و یا حتی کل دندان های خود را به دلایل مختلفی از دست بدهد و طبق تحقیقات انجام شده حدود 30 درصد از افراد بالای 70 سال دندان های خود را از دست می دهند که این یکی از دلایل افتادن و از دست رفتن دندان ها است و از دلایل دیگری می توان به انواع بیماری های لثه، بیماری های ژنتیکی، خوردن ضربه به دهان، تصادفات رانندگی، عفونت دندان، پوسیدگی دندان و ... اشاره کرد.

در صورتی که شکستگی دندان جزئی باشد می توان با روش های ترمیمی آن را نگه داشت اما همیشه این کار ممکن نیست. در این صورت از دست رفتن دندان می توان به کمک ایمپلنت دندان، دندان مصنوعی و بریج دندان، دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

ایمپلنت دندان

می توان ایمپلنت دندان را به عنوان بهترین و کاربردی ترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته معرفی کرد. جنس ایمپلنت های دندان معمولا از تیتانیوم است و سازگاری بالایی با بدن انسان دارند. ایمپلنت کردن دندان به این صورت است که یک تاج مصنوعی که عملکرد و ظاهری مشابه با دندان انسان دارد و بسیار محکم است، بر روی پیچ ایمپلنت قرار می گیرد.

باید این نکته را نیز ذکر کرد که هزینه ایمپلنت دندان از سایر روش های ترمیمی برای دندان از دست رفته بیشتر است اما با احتساب طول عمر بالای آن، اقتصادی و مقرون به صرفه به نظر می رسد. طول عمر لمینت دندان حدودا 25 سال تخمین زده شده است اما در صورت مراقبت خوب می توان آن را حتی تا آخر عمر نیز نگه داشت.

احتمال شکست درمان های ایمپلنت دندانی کمتر از 5 درصد است و در صورتی که پزشک شما مهارت کافی در این زمینه داشته باشد و در مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت کوتاهی نکنید، قطعا نتیجه رضایت بخشی را دریافت می کنید و تا آخر عمر می توانید از این ایمپلنت ها استفاده کنید.

مزایای ایمپلنت دندان

  • عملکرد ایمپلنت دندان کاملا مشابه دندان های طبیعی است.
  • ایمپلنت های دندانی ثابت هستند و مشکلی در تکلم و جویدن غذا ایجاد نمی کنند.
  • دندان های کناری دندان ایمپلنت شده هیچ گونه آسیبی نمی بینند.
  • طول عمر ایمپلنت دندان بسیار بالا است.
  • کاشت ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند.




:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: