تفاوت لمینت دندان و لومینیرز چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت و لومینیرز دندان روکش های دندانی هستند که برای پوشاندن برخی عیوب دندان ها و بهبود ظاهر دندان ها و طرح لبخند از آن استفاده می شود که اصطلاحا به هر دوی آنها ونیر گفته می شود. نصب روکش های دندان توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان انجام می شود. این روکش های دندانی با اینکه کاربرد یکسانی دارند اما تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم.

ویژگی های لمینت دندان

در ادامه به معرفی و توضیح مهم ترین ویژگی های لمینت دندان می پردازیم:

در برابر لکه و رنگ مقاوم هستند: یکی از مهم ترین ویژگی های لمینت دندان، مقاوت آنها در برابر لکه و تغییر رنگ است. با اینکه لمینت مشابه مینای دندان است اما از نظر ساختاری مانند لمینت دندان متخلخل نیست، در نتیجه نسبت به سختی (دست کم بعد از 5 سال) دچار تغییر رنگ می شود.

پوشش خوب دندان های شکسته و تغییر رنگ داده شده: لمینت دندان قادر است به خوبی دندان هایی که دچار تغییر رنگ دائمی شده و به هیچ روشی سفید نمی شوند را پنهان کند، اما قدرت لومینیرز دندان در این مورد کم است.

نصب لمینت دندان کمی طولانی است: در مرحله اول و پس از جلسه مشاوره که در طی آن دندانپزشک زیبایی مشکلات قابل درمان شما را بررسی می کنند، نوبت این است که کمی از مینای دندان تراش داده شود تا آماده نصب لمینت شود. در مرحله بعد از دندان های شما قالبگیری می شود و برای ساخت لمینت به لابراتوار فرستاده می شود. پس از گذشت 2 الی 4 هفته روکش ها آماده شده و با کمک مواد مخصوصی به دندان های شما وصل می شود.

هزینه زیادی دارند: قیمت لمینت ها به نسبت سایر روکش ها یا ونیرهای دندانی بالاتر است. قیمت لمینت دندان به طور میانگین و به ازای هر دندان در جهان چیزی بین 950 تا 2500 دلار متغیر است.

 ویژگی های لومینیرز دندان

لومینیرزها به روکش دندان آماده نیز معروف اند و نازک تر و ظریف تر از لمینت دندان هستند.

نیاز به تراشیدن مینای دندان ندارند: لومینیرز روکش دندانی بسیار نازکی است که برای نصب آن نیازی به تراش دادن مینای دندان نیست. به همین دلیل نصب لومینیرز دندان قابل بازگشت است؛ به این معنی که شخص هر گاه بخواهد میتواند لومینیرها را بدون آسیب به مینای دندان بردارد.

ماندگاری بالایی دارند: برخی دندانپزشکان معتقدند که این ونیرهای دندانی چیزی  بین 10 تا 20  سال ماندگار هستند و پس از آن نیازمند تعویض خواهند بود.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: