معرفی و طرز تهیه 2 سوپ رژیمی کم کالری
نوشته شده توسط : رعنا

سوپ یک وعده غذایی سبک است که حجم زیادی از معده را پر می کند و به همین دلیل باعث سیری خوبی می شود. سوپ ها تنوع زیادی دارند و مصرف سوپ رژیمی قبل از وعده های غذایی باعث می شود فرد وعده غذایی خود را به میزان کمتری میل کند و در نتیجه به مرور زمان شاهد کاهش وزن خود خواهد بود.

تصور خیلی از افراد این است که سوپ به عنوان یک غذای نرم و آبکی مانند سالاد یک وعده غذایی کامل نیست و صرفا یک پیش غذا است. اما لازم به ذکر است که با قرار دادن یک سوپ رژیمی کم کالری و در عین حال سیر کننده به عنوان غذای اصلی، می توان به هدف لاغری و کاهش وزن دست پیدا کرد.

سوپ کلم ( قوی ترین سوپ چربی سوز)

این سوپ که از انواع سبزیجات کم کالری تشکیل شده است، به عنوان قوی ترین سوپ چربی سوز شناخته شده است. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم لاغری سوپ کلم است. در رژیم سوپ کلم، یک سوپ سبزیجات که محوریت اصلی آن کلم است، جایگزین وعده های اصلی می شود.

مواد اولیه لازم برای طرز تهیه سوپ کلم موارد زیر هستند: کلم، قارچ، پیاز، گوجه فرنگی پوست کنده شده و آب گوشت. با توجه به وجود مواد غذایی ساده در طرز تهیه این سوپ، یک سوپ اقتصادی است. لازم به ذکر است که می توان در این سوپ از سبزیجات دیگری مانند کرفس، هویج، لوبیا سبز و ... استفاده کرد. همه سبزیجات را به یکباره در قابلمه ریخت و مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا روی سطح سبزیجات را بپوشاند. شعله گاز را کم کنید و تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، مخلوط را بجوشانید.

سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات

در بین انواع سوپ رژیمی برای کاهش وزن، سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات یکی از ایده آل ترین گزینه ها است که سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد. وجود سبزیجات در این سوپ رژیمی باعث می شود تا ساعت ها احساس سیری کنید. سبزیجات مورد نیاز برای تهیه این سوپ شامل قارچ، پیازچه، فلفل سبز، هویج و کرفس است. انواع غذای رژیمی با مرغ از بهترین غذاهای رژیمی است زیرا مرغ به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین، باعث احساس سیری طولانی مدتی می شود.

سبزیجات را در کمی روغن زیتون تفت دهید تا نرم شوند. در یک قابلمه مقداری آب ریخته و بگذارید تا به جوش آید. سپس سبزیجات تفت داده شده را با همراه جو پرک و سینه مرغ داخل آب در حال جوش بریزید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. حواستان باشد تا حرارت کم باشد تا تمام مواد به اندازه ای که فقط نرم شوند و بافت خود را از دست ندهند بپزند.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: