ارتودنسی نامرئی تاثیر در درمان ناهنجاری ها دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی چیست؟ ارتودنسی نامرئی یکی دیگر از درمان هایی است که برای زیباسازی و صاف کردن دندان ها انجام می گیرد. زیباسازی دندان ها دیگر لوکس نیست که محدود به ستاره های فیلم و افراد مشهور باشد، بلکه بیشتر به یک ضرورت دوره ای تبدیل شده است که در آن ظاهر بیرونی بیشترین تأثیر را دارد. با توسعه دندانپزشکی و در دسترس بودن روش های نوین درمان و تکنیک های متعدد برای به دست آوردن بهترین نتیجه با کمترین زمان و دردسر، لبخند زیبا و بدون نقص در دسترس همگان قرار گرفته است.

رایج ترین ناهنجاری های دندانی

اما بیشتر اوقات باید از ارتودنسی استفاده شود، به خصوص اگر اختلالی در نیش یا مفصل فک وجود داشته باشد. در گذشته بسیاری از بیماران به دلیل خجالت، قرار دادن بندهای ارتودنسی را رد می کردند، به ویژه برای بزرگسالانی که می ترسیدند که بندهای فلزی تأثیر منفی بر ظاهر آنها در زمینه کار و زندگی روزمره داشته باشد.

ارتودنسی نامرئی مناسب چه کسانی است؟

اگر جزو کسانی هستید که به ارتودنسی احتیاج دارید؛ اما از استفاده از آن  در طولانی مدت ناراحت هستید،  ارتودنسی نامرئی ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد. ارتودنسی نامرئی دندان یا شفاف؛ جدیدترین یافته های تحقیقاتی برای اصلاح دندان ها، بدون نیاز به سیم های فلزی است.

ارتودنسی نامرئی چقدر مؤثر است؟

ارتودنسی اینویزیلاین بسیار مؤثر است. علاوه بر شفاف بودن با دقت كامپیوتری طراحی شده است. ارتودنسی نامرئی باعث می شود که دندان ها را به صورت سریع تر، مؤثرتر و راحت تر از بریس های فلزی معمولی جابجا كنید.

با این حال، این بدان معنی نیست که همه موارد ارتودنسی دندان را می توان با این نوع ارتودنسی برطرف کرد. روش بهینه ارتودنسی باید مطابق با شرایط  هر مورد انتخاب شود. اما به دلیل بسیاری از مزایای ارتودنسی نامرئی مانند شکل، راحتی و سرعت و اثربخشی درمان به تعهد و همکاری کامل بیمار بستگی دارد.

از معایب ارتودنسی نامرئی نیز می توان به این مورد اشاره کرد که مدت زمان ارتودنسی نامرئی می تواند نسبت به باقی ارتودنسی ها بیش تر طول بکشد. همچنین ارتودنسی نامرئی قیمت بیش تری نسبت به باقی ارتودنسی ها دارد.

منبع: https://www.karajortho.ir/





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: