چرا اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی؟
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افرادی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند به دلیل قابل مشاهده بودن دستگاه ارتودنسی در دهان خود، از اجام آن منصرف می شوند. اما آیا می دانید امروزه بدون سیم کشی دندان ها نیز می توانید درمان ارتودنسی انجام دهید؟ ارتودنسی نامرئی، درمانی است که از طریق آن دستگاه ارتودنسی و اجزای آن قابل مشاهده نیستند.

ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال یا پشت ندانی
  • ارتودنسی اینویزیلاین

با وجود توضیحاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، خیلی از افراد ارتودنسی اینویزیلاین را با همان نام ارتودنسی نامرئی می شناسند و وقتی از ارتودنسی نامرئی حرف میزنیم همان ارتودنسی شفاف یا اینویزیلاین در ذهنشان تداعی می شود.

اینویزیلاین چیست؟

اینویزیلاین نوعی درمان ارتودنسی است که در آن خبری از سیم کشی دندان‌ها نمی ‌باشد. بلکه در این روش که به آن ارتودنسی شفاف و بی رنگ هم گفته می شود، از یک سری پلاک و الاینرهای نازک و شفاف از چنس پلاستیک برای درمان برخی ناهنجاری های دندانی استفاده می شود.

این پلاک ها به صورت اختصاصی برا هر فرد توسط یک نرم افزار تصویربرداری سه بعدی ساخته می شود. درمان دندان ها در این روش به این صورت است که متخصص ارتودنسی با توجه به نوع و شدت ناهنجاری، تعدادی پلاک بی رنگ به بیمار تحویل می دهد و از وی می خواهد که هر کدام از پلاک‌ها را به مدت دو هفته روی دندان خود قرار دهد.

مزیت بزرگ این الاینرها به نسبت ارتودنسی ثابت فلزی علاوه بر نامرئی بودن آن، در این است که این پلاک ها متغییر هستند و شما می توانید هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آن را از دهان خود خارج کنید. به گفته متخصصین ارتودنسی در طول شبانه روز شما اجازه دارید تنها ۲ الی ۳ ساعت آنها را از دهان خود خارج کنید.

چرا ارتودنسی نامرئی؟

الاینرها در ارتودنسی اینویزیلاین دندان را با نیرویی مناسب و کنترل شده به جای مناسب خود هدایت می کنند. یکی از نکان مثبت این ارتودنسی این است که ارتودنسی نامرئی برخلاف ارتودنسی دندان سنتی و قدیمی علاوه بر کنترل میزان حرکت دندان ‌ها، زمان بندی حرکت و نتیجه درمان را هم پیش بینی می ‌کند. در نتیجه در هر مرحله از درمان فقط آن دندانی اجازه حرکت دارد که در طرح درمانی طراحی شده توسط متخصص ارتودنسی قرار گرفته است.

در نتیجه این برنامه ریزی ها، سیستمی پدید آمده است که دندان ها را به سمت موقعیت در نظر گرفته شده حرکت می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: