انتخاب بهترین رنگ در ارتودنسی دندان رنگی
نوشته شده توسط : رعنا

در بین انواع مختلف ارتودنسی دندان، درمانی مستقل به نام ارتودنسی رنگی نداریم. بلکه در این درمان که همان ارتودنسی ثابت دندان است، کش های ارتودنسی که بر روی براکت ها بسته می شوند به صورت رنگی هستند و اینطور به نظر می آید که براکت های نصب شده بر روی دندان ها رنگی هستند.

در ارتودنسی رنگی شما این امکان را دارید که با هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی جهت تنظیم بریس هایتان و همینطور تعویض کش ارتودنسی، رنگی جدیدی برای کش های خود انتخاب کنید.

کش ارتودنسی دندان

کش ارتودنسی یک نوار لاستیکی کوچک است که بین براکت های بالا و پایین و همینطور قسمت های جلو یا عقب دندان ها قرار گرفته است و به قرار گرفتن دندان ها در جای مناسب خود کمک بزرگی می کند. در واقع کش ارتودنسی ابزاری در هنگام انجام عمل ارتودنسی بر روی دندان است که وظیفه اعمال فشار به دندان‌ ها برای قرارگیری در جای مناسب را بر عهده دارد. این کش رنگ های مختلفی دارد و در مدل های گوناگونی متناسب با تشخیص پزشک بر روی براکت ها تنظیم می شود.

چگونه بهترین و زیباترین رنگ ارتودنسی را انتخاب کنیم؟

یک سری نکات هست که می تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب در ارتودنسی دندان رنگی کمک کند که شامل موارد زیر می شود:

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

رنگ های پررنگ اغلب انتخاب خوبی برای افرادی هستند که رنگ پوست آنها به نسبت تیره تر است. پوست روشن ممکن است نیاز به رنگ های سردتری داشته باشد. همچنین رنگ مو و چشم شما هم می تواند یک مولفه مهم برای انتخاب رنگ باشد.

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

در انتخاب رنگ ارتودنسی خود می توانید رنگی را نیز انتخاب کنید که سالها است که مورد علاقه شما بوده و یا معنی خاصی برایتان دارد.

رنگی را انتخاب کنید تکمیل کننده چشمان شما باشد

با توجه به اینکه رنگ چشم افراد متفاوت است می توان با مشورت با متخصص ارتودنسی خود، رنگی را انتخاب کرد که چشمانتان زیباتر و درشت تر به نظر برسند.

آیا در انتخاب رنگ ارتودنسی رنگی آزاد هستم؟

برای سفیدتر دیده شدن دندان هایتان بهتر است از کش های سفید رنگ استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که کش ارتودنسی سفید توجه و مراقبت بیشتری بار تمیزی و سفید نگه داشتن نیاز دارد. همینطور کش ارتودنسی زرد رنگ، دندان های شما را زردتر نشان می دهد.

اگر جزو افرادی هستید که همیشه مشکی را انتخاب می کنید، باید بگوییم که با انتخاب کش های سیاه رنگ دندان های سالم خود را پوسیده نشان خواهید داد.

منبع: https://www.orthodr.ir/





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: