دندانپزشکی کودکان و تکنیک های آن
نوشته شده توسط : رعنا

به شاخه ای از دندانپزشکی که به مراقبت از دهان و دندان های کودکان از بدو تولد تا بلوغ می پردازد، دندانپزشکی کودکان گفته می شود. دندانپزشکی کودکان با دندانپزشکی عمومی متفاوت است و به شخصی که انواع بیماری های دندان را در نوزادان، کودکان و نوجوانان درمان می کند، دندانپزشک کودکان گفته می شود.

امروزه پوسیدگی دندان در کودکان بسیار شایع است و در صورتی که بهداشت دهان و دندان های دائمی کودک به خوبی انجام نشود، برای کودک مشکل ساز خواهد شد. در مقایسه با دندانپزشک عمومی، دندانپزشک اطفال مهارت و تخصص ویژه ای در درمان بیماریهای دندان در نوزادان، کودکان و نوجوانان دارند.

تکنیک های دندانپزشکی کودکان

به طور معمول رفتار با کودکان همیشه سخت است، چه برسد به زمانی که دندان درد و یا سایر مشکلات دندان برایشان پیش آمده باشد. در این حالت آنها دارای نوسانات خلقی هستند و رفتار آنها کاملاً متفاوت از حالت عادی است. دندانپزشکان کودکان باید صبر و حوصله و تکنیک های موثری را برای کنترل همزمان کودکان و از بین بردن درد آنها داشته باشند.

لازم است تا دندانپزشک مراحل درمان را به طور کامل برای والدین توضیح دهد و درباره رفتار و ترس او صحبت کند. همچنین دندانپزشک باید نگرش مثبتی داشته باشد. ذکر این نکته لازم است که برقراری ارتباط با کودکی که همکاری یا عدم همکاری دارد به موفقیت آمیز بودن و یا عدم موفقیت فرآیند درمان دندانپزشکی منجر می شود.

توجه و حواس پرتی کودک برای کاهش شدت درد او نیز مهم است. به طور مثال می توان برای جلوگیری از قرار گرفتن کودک در معرض نور و به احتمال زیاد ترسیدن او از درمان، آینه ای را برای نگه داشتن جلوی صورت کودک یا عینک آفتابی را برای پوشیدن چشمان به او داد. دندانپزشک باید از سابقه کودک کاملاً آگاه باشد و روش های مناسب دندانپزشکی کودکان را برای وی تجویز کند.

اهمیت دندانپزشکی کودکان

بهداشت دهان و دندان باید از بدو تولد کودک شروع شود زیرا به شدت در سلامت کودک تاثیرگذار است. دندانپزشکان از والدین می خواهند به محض این که اولین دندان دائمی کودکی در آمد به دندانپزشک کودک مراجعه کنند. آنها توصیه می كنند كه كودك اولین بار در سن 6 سالگی برای معالجه دندان خود به دندانپزشك مراجعه كند.

عادت های اولیه بهداشت دهان و دندان باعث تقویت دندان ها و لثه های کودک در طول زندگی می شود. دندانپزشک کودکان می تواند بهترین دوست کودک باشد و می تواند او را در برابر مشکلات طولانی مدت و عوارض مادام العمر محافظت کند.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: