آشنایی با دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه بیش از پیش مردم علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان خود، به زیبایی دندان ها نیز توجه بسیاری می کنند. دندانپزشکانی هستند که با کسب علم و گذراندن دوره های موردنیاز و مربوطه، به تخصص در زمینه دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان رسیده اند.

این متخصصین برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها، لمینت ها و ... استفاده می کنند. خبر خوش این است که هر روز نیز تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند.

متخصصان ترمیم و زیبایی دندان

افرادی که مایل هستند تا به فرم دلخواه و زیبایی موردنظر برای دندان های خود برسند، باید به دندانپزشک متخصصی مراجعه کنند که صلاحیت انجام موارد زیر را داشته باشد:

  • با روش های و تکنیک های ترمیم دندان کاملا آشنا باشد و بتواند متناسب با نوع دندان و ویژگی های شخص بیمار، بهترین نتیجه ممکن را برای او رقم بزند.
  • یک متخصص خوب در این زمینه باید در مهارت های زیبایی شناسی به درک بالایی دست پیدا کرده باشد.

انواع درمان های ترمیم و زیبایی دندان

درمان های مختلفی در این تخصص بر روی دندان ها صورت می گیرد، که در ادامه با برخی از این درمان ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کامپوزیت دندان

در کامپوزیت دندان، موادی که همرنگ دندان هستند با کمک چسب های مخصوصی به بخش جلویی دندان ها متصل می شوند تا ایرادات جزئی دندان ها پوشش دهد.

ایمپلنت دندان

برای پرکردن جای خالی دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان گزینه مناسبی است. ایمپلنت دندان یک روش درمانی است که در آن یک قطعه کوچک مصنوعی (معمولا از جنس تیتانیوم) در داخل استخوان فک قرار می گیرد و به نوعی نقش دندان را ایفا می کند.

لمینت های سرامیکی

دندان هایی که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده می شوند.

بلیچینگ دندان

یکی از عواملی که در زیبایی لبخند افراد تاثیرگذار است، رنگ دندان است. سفیدی دندان ها به این معنا هستند که فرد به بهداشت و سلامت دندان های خود توجه زیادی می کنند. بلیچینگ دندان به کمک مواد مخصوصی باعث سفیدکردن دندان ها می شود.

بریج یا پل دندان

بریج ها نیز نوعی از تکنیک های زیبایی و ترمیم دندان محسوب می شوند. در این روش با کمک دو دندان مجاور اقدام به نصب روکشی به فرم پل می کنند تا خلاء به وجود آمده در پیوستگی دندان ها جبران شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: