انواع ارتودنسی متحرک، طول درمان و هزینه آن
نوشته شده توسط : رعنا

اکثر افراد در سنین محتلف دچار مشکلات و ناهنجاری هایی در دندان های خود هستند. امروزه این افراد برای درمان این مشکل خود از ارتودنسی دندان استفاده می کنند. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که هرکدام از این درمان ها روش ها، مراقبت ها، زمان و هزینه های مختلفی دارند.

دستگاه های ثابت ارتودنسی برای اینکه بتوانند مشکل شما را حل کنند باید تا پایان دوره درمان به دندان های شما متصل باشند که به آنها ارتودنسی ثابت می گویند. دستگاه های متحرک می توانند حین درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگیرند. به درمان با کمک دستگاه های متحرک نیز ارتودنسی متحرک گفته می شود.

انواع ارتودنسی متحرک

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین ها جدیدترین دستگاه های ارتودنسی متحرک هستند که میتوانند تعداد زیادی از مشکلات دندانها، از جمله وجود فاصله بین آن ها، کج بودن و یا روی هم خوابیدن دندان ها، عقب یا جلو بودن آن ها و برخی مشکلات دیگر که چندان شدید نیستند را حل کند. به استفاده از این دستگاه ها، ارتودنسی نامرئی نیز گفته میشود.

ریتینر یا نگهدارنده ها

بعد از اتمام برنامه درمانی ارتودنسی ثابت، هنوز هم شما نیاز به استفاده از تعدادی دستگاه دیگر دارید که ما به آن ها نگهدارنده یا ریتینر میگوییم. نگهدارنده از جمله مهمترین انواع پلاک ارتودنسی متحرک هستند.

نکته ای که درباره ارتودنسی متحرک باید دانست این است که این ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی و همچنین مال اکلوژن ها (شامل اپن بایت، آندربایت، کراس بایت و اوربایت) استفاده می شود و این نوع دستگاه ها امکان اصلاح ناهنجاری ها و چرخش های چندگانه را ندارند.

طول درمان ارتودنسی متحرک چقدر است؟

طول درمان به وسیله ارتودنسی متحرک به عواملی مانند نوع و شدت ناهنجاری شما بستگی دارد و برای هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. اما به طور کلی مدت زمان درمان با ارتودنسی متحرک 1 الی 2 سال است.

هزینه ارتودنسی متحرک به چه صورت است؟

هزینه ارتودنسی متحرک بسته به نوع و شدت ناهنجاری شما، موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی، تخصص ارتودنتیست و ... متفاوت است اما اصولا هزینه ارتودنسی متحرک از سایر روش های ارتودنسی ثابت بیشتر است زیرا پلاک های شیشه ای مورد استفاده در این درمان در خارج از کشور تولید می شوند.

ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت؛ کدام بهتر است؟

نمی توان گفت کدام یک از روش های ارتودنسی بهتر از دیگری است چرا که هر کدام از این روش ها برای نوع خاصی از مشکلات و ناهنجاری ها قابلیت استفاده دارد و همینطور هر کدام مزایا و معایب خاص خود دارند و متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندان های بیمار یکی از این روش ها را پیشنهاد می کند.





:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: