بررسی مزایا و معایب ارتودنسی متحرک
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از اصلی ترین خدمات دندانپزشکی، ارتودنسی دندان است که عملکرد آن براساس مرتب کردن دندان ها و درمان ناهنجاری های دندان و دهان است. به زبان ساده تر، ارتودنسی دندان دانش و مهارت صاف و مرتب کردن دندان های نامرتب با کمک مجموعه ای از تکنیک هاست.

ارتودنسی دندان به نوع اصلی ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم می شود. ارتودنسی متحرک همانطور که از نامش پیداست به طور ثابت بر روی دندان ها نصب نمی شود و امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد. هرکدام از انواع ارتودنسی مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان گفت کدام بهتر است. بلکه با مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج و سایر شهرها و پس از بررسی وضعیت دندان های شما، او بهترین پیشنهاد را برای درمان شما می دهد.

مزایای ارتودنسی متحرک چیست؟

خیلی از افراد دوست دارند تا به جای استفاده از ارتودنسی ثابت از نوع متحرک آن استفاده کنند تا بتوان در بعضی ساعات به طور موقت آن را از دهان خارج کرد. این نوع ارتودنسی مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

  • به دلیل اینکه می توان این پلاک های شیشه ای را از دهان خارج کرد، رعایت بهداشت دهان و دندان و مسوارک زدن هنگام استفاده از این ارتودنسی راحت تر است. این در حالی است که هنگامی که از ارتودنسی ثابت استفاده می کنید مسواک زدن و نخ دندان کشیدن سخت تر و چالش برانگیز تر است.
  • احتمال پوسیدگی دندان و عفونت لثه در هنگام استفاده از ارتودنسی متحرک برخلاف روش ارتودنسی ثابت کمتر است، زیرا امکان تمیز کردن دندان ها و دستگاه ارتودنسی در این حالت به راحتی انجام می شود.
  • در هنگام غذا خوردن و آشامیدن می توانید پلاک ارتودنسی را از دهانتان خارج کنید، پس در هنگام مصرف موادغذایی اذیت نمی شوید یا محدودیت غذایی ندارید و نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی در هنگام استفاده از پلاک های متحرک این نوع ارتودنسی ندارید.
  • چنانچه از الاینرها به جای براکت ها استفاده کنید به دلیل نامرئی بودن تاثیر منفی در زیبایی لبخند شما نخواهد داشت.

معایب ارتودنسی متحرک

زمانی که الاینرهای ارتودنسی در دهانتان است فقط اجازه نوشیدن آب دارید. زیرا مصرف نوشیدنی های رنگی باعث کدر شدن و تغییر رنگ پلاک ها می شود.

حداکثر زمانی که می توانید در مجموع الاینرها را از دهانتان خارج کنید 2 ساعت است. در صورت فراموش کردن استفاده مداوم از آن، امکان نتیجه گیری از ارتودنسی شما ضعیف تر شده و طول درمانتان طولانی تر می شود. همچنین ممکن است وضعیت دندان هایتان بدتر نیز شود.





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: