معرفی 3 غذای کم کالری و سیرکننده
نوشته شده توسط : رعنا

برخلاف تصوری که افراد زیادی از رژیم دارند، رژیم لارغی به معنای خوردن غذاهای بدمزه و همینطور گرسنه ماندن نیست. بلکه بهترین راه برای ماهش وزن و لاغری، کاهش کالری دریافتی است. برای اینکار لازم است تا انواع غذاهای کم کالری و سیرکننده مصرف کرد. نکته ای که در این حین باید به آن توجه کرد این است که بعضی غذاها کالری پائینی دارند اما برای بدن مفید هم نیستند. در مقابل بعضی غذاها در عین داشتن کالری پایین، سرشار از مواد مغذی بوده و می توانند فرد را مدت زمان بیشتری سیر نگه دارند.

غذاهای صفر کالری

غذاهای صفر کالری یا کالری منفی به غذاهایی گفته می شود که کالری ‌ای که بعد از خوردن آن برای جویدن، هضم و سوخت و ساز مصرف می‌ کنید، از کالری خود غذا بیشتر است.

3 نمونه از کم کالری ‌ترین غذاها

در ادامه به معرفی تعدادی از کم کالری ترین غذاها می پردازیم که تهیه آن برای شما نیز راحت باشد.

ماکارانی کدو سبز

کدوسبز یکی از سبزیجات پرخاصیتی است که راه های مختلفی برای مصرف آن در وعده های غذایی وجود دارد. مصرف غذای رژیمی با کدو در بین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار پرطرفدار است . یکی از لذیذترین غذاهایی که می توان با کدوسبز تهیه کرد، ماکارانی کدوسبز است که میزان کالری آن 184 است. استفاده از آب سبزیجات پخته شده به عنوان سس هم به غذای شما طعم جذابی می دهد.

استیک گوشت با سس قارچ

نوع طبخ غذا نیز علاوه بر میزان کالری خود آن ماده غذایی، در کم کالری بودن نهایی غذا تاثیرگذار است. مصرف گوشت به اندازه مناسب آن برای بدن مفید است. همچنین وجود قارچ در کنار آن به دلیل فیبر زیادی که دارد باعث سیر نگهداشتن طولانی مدت فرد می شود. به همین دلیل است که انواع غذای رژیمی با قارچ در برنامه های لاغری بسیار دیده می شود. استیک گوشت با سس قارچ یکی از غذاهای پروتئین دار کم کالری است که شما با خوردن آن تنها ۲۰۳ کالری دریافت خواهید کرد.

خوراک بامیه با مرغ

هیچکش از تنوع غذای رژیمی با مرغ بی اطلاع نیست. همیشه خوراک بامیه را با گوشت تکه ای تست کرده اید. پیشنهاد ما به شما این است که این دفعه این غذا را با مرغ امتحان کنید و کالری کمی دریافت کنید. هر وعده از این غذای خوشمزه تنها ۱۱۳ کالری دارد. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی که در این خوراک به کار می روند به دلیل فیبر بالایی که دارند، باعث سیری طولانی تری می شود.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: