آشنایی با روش های کاهش مصرف سوخت
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای هر راننده ای کاهش مصرف سوخت است و معمولا اولین راهی که برای کاهش مصرف سوخت به ذهن افراد می رسد، خرید یک خودروی کم مصرف است. اما لازم است بدانید که تنها این روش راه حل شما نیست، بلکه شما می توانید با روش های دیگری که ما در این مقاله برایتان شرح می دهیم، باعث کاهش مصرف سوخت خودروی خود شوید.

راندمان سوخت توانایی ماشین در تبدیل کردن سوخت به انرژی است و هر چه تولید انرژی خودرو بیشتر باشد، راندمان سوخت آن نیز بیشتر خواهد بود. رابطه بین راندمان سوخت و میزان مصرف سوخت، یک رابطه معکوس است و خودرو هایی که راندمان سوخت بالایی دارند، سوخت کمتری مصرف می کنند.

روش ‌های ساده کاهش مصرف سوخت

در ادامه مقاله به معرفی راه هایی می پردازیم که با انجام آنها می توانید باعث کاهش مصرف سوخت خودروی خود شوید.

رانندگی با سرعت استاندارد

یکی از علت های افزایش مصرف سوخت، رانندگی با سرعت بسیار بالا و یا بسیار پایین است. رانندگی با سرعت زیر 50 کیلومتر بر ساعت، یعنی کار کردن موتور با دنده پایین تر و درنتیجه مصرف سوخت بیشتر. همچنین سرعت بالا نیز می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود.

بیشتر بخوانید: نشانه های خرابی پمپ بنزین خودرو

استفاده به موقع از سیستم تهویه

در سرعت بالاتر از 80 کیلومتر به جای باز کردن پنجره سعی کنید از سیستم تهویه استفاده کنید؛ زیرا در این سرعت، باد منجر به حرکت سخت خودرو و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر آن می شود.

تعویض فیلتر هوا

کثیف بودن فیلتر هوا به موتور فشار وارد می کند و باعث سخت تر کار کردن آن می شود. در نتیجه برای عملکرد درست، موتور خودرو سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد.  اما در صورت تعویض مرتب و به موقع فیلتر هوا می توان از مصرف زیاد سوخت جلوگیری کرد.

توجه به میزان بار داخل خودرو

لازم است بدانید که هر 50 کیلوگرم وزن اضافه باعث افزایش 2 درصدی مصرف سوخت می شود. بنابر این حتما به میزان باری که در خودرویتان قرار می دهید توجه کنید. به طور مثال اگر از باربند خودروی خود استفاده ای ندارید آن را باز کنید زیرا کشش آیرودینامیکی منجر به افزایش 20 درصدی مصرف سوخت در بزرگراه ها می شود.

تنظیم باد تایرها

کم باد بودن لاستیک های خودرو باعث می شود خودرو در جاده ها مقاومت چرخشی بالاتری داشته باشد که همین امر باعث مصرف سوخت بیشتری می شود. در نتیجه با تنظیم کردن باد خودرو می توان در کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت استارپارت نمایندگی رسمی قطعات هیوندای و کیا مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: