لمینت دندان و مزایای آن
نوشته شده توسط : رعنا

همه ما می دانیم که یکی مهم ترین فاکتوهای زیبایی افراد، داشتن دندان های زیبا و در نتیجه آن داشتن لبخندی زیبا است. به همین دلیل داشتن دندان های نامرتب می تواند زیبایی لبخند ما را تحت تاثیر خود قرار داده و در نتیجه اعتماد به نفس ما را برای لبخند زدن پائین بیاورد.

لمینت دندان یکی از رایج ترین روش های اصلاح شکل ظاهری دندان ها و همچنین سفید کردن آنها است. این روش مناسب افرادی است که دندان های نامرتب، لب پریده، شکسته و زرد رنگ دارند زیرا لمینت دندان باعث اصلاح طرح لبخند آنها می شود. این روکش‌ های لمینتی زمانی که بر روی دندان ها قرار می‌ گیرند، علاوه بر پوشاندن ناحیه جلویی دندان و زیبایی بخشیدن به ظاهر آنها، باعث تغییر اندازه، طول و شکل دندان‌ ها نیز می‌ شوند.

لمینت دندان روکشی نازک است که برای اصلاح عیوب مختلف دندان بر روی آن چسبانده می شود. این لایه نازک می تواند در رنگ های مختلفی برای فرد تهیه شود که او می تواند آن رنگ را خود انتخاب کند.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان دارای انواع مختلفی است که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به توضیح این نوع ها می پردازیم:

  • لمینت سرامیکی: در اصطلاح عوام با عنوان لمینت دندان شناخته می‌شوند.
  • لمینت کامپوزیتی: عموما این نوع از لمینت با عنوان کامپوزیت یا ونیر کامپوزیت شناخته می شود.

مزایای لمینت دندان چیست؟

به دلیل مزایای زیادی که لمینت دندان دارد، این روش یکی از محبوب ترین راه های اصلاح طرح لبخند برای افراد است. در این قسمت قصد داریم مزایای لمینت دندان را برایتان نام ببریم:

رفع بد رنگی دندان ها: یکی از روش ها برای سفید کردن دندان ها در کنار بلیچینگ دندان، لیمنت دندان است. در برخی شرایط این تغییر رنگ دندان ها بر اساس لک های ایجاد شده ناشی از پوسیدگی دندان و یا مواد خوراکی مختلف و یا استفاده بیش از حد از فلوراید دندان، آنقدر شدید است که با روش های معمول مانند بلیچینگ دندان درمان نمی شوند و در این شرایط لمینت دندان بهترین گزینه است.

اصلاح دندان های فرسوده یا شکسته: ممکن است دندان ها در اثر ضربه یا فرسودگی دچار شکستگی یا ساییدگی شده باشند که با گزینه هایی مثل پر کردن دندان قابل درمان نیستند و تنها توسط لمینت دندان قابل اصلاح هستند.

بهبود فاصله بین دندانی: فاصله بین دندان ها نه تنها بر زیبایی چهره تاثیر دارد، بلکه می تواند باعث تحلیل رفتن استخوان فک و همینطور تغییر موققعیت دندان ها شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: