عوارض مربوط به ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

درمان هایی که مرتبط با مرتب کردن دندان ها به وسیله ارتودنسی هستند اصولا عوارض ندارند. که اگر این طور بود به هیچ عنوان دندانپزشکان از آن ها استفاده نمی کردند. با این حال در برخی موارد ممکن است مشکلاتی در طول مرتب سازی دندان ها با این روش ایجاد شود. مثلا انتخاب متخصص ارتودنسی کم تجربه، عدم انتخاب درمان مناسب، دنبال نکردن نکات بهداشت دهان و دندان از جمله ای مواردی هستند که احتمال بروز عوارض ارتودنسی را افزایش می دهند.

چند مورد از عوارض ارتودنسی دندان که باید بشناسید.

همانطور که گفتیم ارتودنسی دندان عوارض بسیاری ندارد اما باید با آن ها قبل از انجام این روش درمانی آشنا شوید. در ادامه برخی از آن ها را نام می بریم.

دندان درد خفیف

اگر شما از ارتودنسی ثابت استفاده می کنید باید بدانید که یکی از جزئی ترین عوارض آن احساس دندان درد و ناراحتی خفیف دندان است. به طور عادی زمانی که برای اولین بار از این روش درمانی استفاده می کنید ممکن است تا زمان عادت کردن دهان و دندان تان به وسایل و تجهیزات ارتودنسی و شروع حرکت دندان ها، کمی ناراحتی خفیف احساس کنید.

این ناراحتی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به آستانه درد خودتان و درمانی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. اگر به دلیل فشار روی دندان‌هایتان احساس ناراحتی می‌کنید، توصیه می‌کنیم از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید. اما اگر کلا درد و ناراحتی نمی خواهید به جای ارتودنسی ثابت، ارتودنسی شفاف انجام دهید.

ایجاد زخم و خراش داخل دهان

به جز این که احتمال به وجود آمدن درد و ناراحتی وجود دارد، باید گفت که به دلیل برخورد کردن وسایل به بافت های نرم داخل دهان همانند لب، زبان، لثه و ... ممکن است کمی زخم شوید. این زخم و خراش شما را ممکن است بیشتر آزرده مند.

افزایش احتمال خطر عفونت لثه

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه مهم است، اما اگر تحت هر نوع درمان ارتودنسی هستید، اهمیت ویژه ای دارد. بهداشت نامناسب دهان و دندان می تواند منجر به بروز یکی از مهم ترین عوارض ارتودنسی دندان یعنی افزایش احتمال بیماری لثه شود که می تواند حرکت دندان های شما را آهسته کند. بنابراین اگر از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید ممکن است کمتر با عوارض سر و کار داشته باشید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: