فیلر بینی را بهتر بشناسید. تزریق فیلر بینی چه تاثیری می گذارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

تا چند سال پیش عمل جراحی بینی تنها روش برای اصلاح فرم بینی بود. کسانی که قصد داشتن فرم بینی خود را تغییر دهند، ناچار باید زیر تیغ جراحی می‌رفتند. اما امروزه با روش تزریق ژل و بدون عمل جراحی می‌توان اینکار انجام داد. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می‌گویند.

فیلر بینی چیست؟

فیلر دماغ یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی است، که با تزریق ژل انجام می‌شود. در این روش تغییرات جزئی در فرم بینی مانند صاف شدن تیغه‌ها، از بین بردن برجستگی و فرو رفتگی‌ها و لیفت سر بینی ایجاد می‌شود.

این عمل دائمی نیست و به مدت 6 ماه ماندگاری فیلر بینی دارد. بعد از گذشت 6 ماه تغییرات ایجاد شده در فرم بینی، کم کم از بین می‌رود و نیاز به تزریق مجدد ژل است. از مهم ترین مزیت‌‌های تزریق فیلر دائمی نبودن آن است، به این دلیل که اگر فرد از نتیجه عمل راضی نباشد بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده، بینی به حالت اصلی خود برمی‌گردد.

طریقه انجام تزریق فیلر بینی

در این روش که یک عمل سرپایی محسوب می‌شود، فرد دراز می‌کشد. پزشک محل مورد نظر را با محلول تمیز می‌کند، بی حسی اعمال می‌شود و بعد از بی حس شدن مقداری از ژل را با دقت به بینی تزریق می‌کند. در مرحله آخر پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع راه های درمان جوش صورت

انواع ژل بینی

قبلا برای انجام اینکار از فیلرهای حاوی سیلیکون و کلاژن گاوی استفاده می‌کردند. امروزه به دلیل اطمینان از ایمن بودن فیلرهای هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت بیشتر از این دو نوع استفاده می‌شود. البته فیلرهای هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت تفاوت‌های باهم دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

فیلر بینی هیالورونیک اسید به دلیل لطافت و ظریف بودن حس خوب و طبیعی بودن را در بینی به فرد می‌دهد. در عوض به راحتی، با سرعت حل می‌شود و بینی به حالت قبل بازمی‌گردد. برعکس این ماجرا در هنگام استفاده از فیلر کلسیم هیدروکسی آپاتیت اتفاق میفتد، یعنی به دلیل سفت بودن، این فیلر با سرعت کمتری حل می‌شود ولی حس غیر طبیعی بودن در بینی را به فرد می‌دهد.

منبع: https://www.drmattab.ir/





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: