با عوارض عمل اسلیو معده آشنا شوید
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از روش های لاغری، عمل های جراحی هستند که میزان غذای دریافتی را به وسیله کاهش اندازه معده، به حداقل می ‌رسانند.  این گونه عمل ها به دلیل عوارضی که دارند، اصولا به عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می شوند. هر عمل جراحی لاغری مزایا و معایب خاص خود را دارد. بعضی از آن‌ ها آسیب کمتری نسبت به بقیه روش ها به بدن وارد می کنند.

شما می ‌توانید با جراحان متخصص چاقی مشاوره ‌ای داشته باشید تا مؤثرترین روش درمانی را شناسایی کرده و از اهداف کاهش وزن خود بیشترین بهره را ببرید. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم های غذایی نباشند؛ امکان بازگشت وزن وجود دارد.

جراحی اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده یکی از کم خطر ترین و کم تهاجمی ترین عمل های لاغری است که در آن جراح اسلیو 70 الی 80 درصد حجم معده را از بدن خارج کرده و با این کار باعث می شود که فرد حجم غذای کمتری بتوان مصرف کند و درنتیجه آن کالری کمتری دریافت کرده و لاغر شود.

عوارض عمل اسلیو معده

عوارض عمل اسلیو معده احتمالی هستند و ممکن یک یا چندتا از آنها برای فرد پیش آید. مهم ترین عوارض اسلیو معده شامل موارد زیر می شود:

ریزش مو

ریزش مو بعد از انجام عمل اسلیو معده، کاملا طبیعی است و به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن بر اثر کاهش مصرف مواد غذایی مختلف اتفاق میفتد. این مشکل را پزشک متخصص با تجویز ویتامین ها و مواد مغذی تا حد زیادی کنترل می کند.

افتادگی پوست

وقتی فردی یکباره و در مدت زمان کمی وزن زیادی را از دست می دهد، این احتمال وجود دارد که دچار افتادگی پوست شود که کاملا طبیعی است. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا می توان این مشکل را با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی و در مرحله آخر با جراحی زیبایی حل کرد.

خونریزی از خط منگنه

بعد از برش معده و خارج کردن بخشی از آن طی عمل اسلیو، محل برش توسط ابزاری به نام استپلر منگنه زده می شود. در صورت عدم تبحر جراح اسلیو ممکن است از محل خط منگنه، خونریزی اتفاق بیفتد.

تغییر اخلاقیات فرد

در اکثر افرادی که تحت عمل اسلیو معده قرار می گیرند احتمال تغییر در اخلاقیات و خلق و خوی آنها وجود دارد. در این صورت برخی از افراد به دلیل کاهش وزن، تولید هورمون های استروژن و تستوسترون آنها دچار اختلال می شود و احتمال افسردگی هم وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: