جراح مناسب اسلیو معده کیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو معده یکی از کم خطر ترین و رایج ترین عمل های لاغری است که در طی آن 70 الی 80 درصد حجم معده از بدن فرد خارج می شود و به دلیل کاهش حجم معده، میزان غذای مصرفی فرد و در نتیجه کالری دریافتی نیز کاهش پیدا می کند و به مرور کاهش وزن چشمگیری برای فرد اتفاق میفتد. دوره نقاهت عمل اسلیو معده بسیار کوتاه است و 60 تا 70 درصد از وزن بیمار طی آن کاهش پیدا می کند.

یکی از مهم ترین عواملی که در نتیجه بخش بودن عمل اسلیو معده تاثیرگذار است، انتخاب کاندیدای مناسب برای آن است. در صورت انتخاب فرد نامناسب برای این عمل، نمی توان انتظار نتیجه خوب و بدون عوارضی را داشت. عمل جراحی اسلیو معده برای افراد حجیم خواری که دچار چاقی مفرط هستند و شاخص توده بدنی آنها بالای 35 بوده، مناسب است. این در حالی است که متاسفانه بعضی از پزشکان و جراحان این حوزه، بدون توجه به این موارد و صرفا برای کسب درآمد بیشتر حاضر به عمل کردن افرادی می شوند که گزینه مناسبی برای این عمل لاغری نیستند.

برای افراد ریزه خوار نیز روش جراحی ای که پیشنهاد می شود عمل بای پس معده است و اگر به جای بای پس معده تحت درمان اسلیو معده قرار بگیرند، احتمال دارد که دچار استپ وزنی و حتی بازگشت وزن شوند.

جراح لاغری برای عمل اسلیو معده

جراحی های لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده که برای کاهش وزن هستند، عمل هایی کاملا تخصصی بوده و طبق گفته انجمن بین المللی جراحان چاقی، جراحان عمومی ای که تخصص لاپاراسکوپی ندارند نباید این عمل جراحی را انجام دهند.

هر چه جراح لاغری  و لاپاراسکوپی بهتر و پیشرفته تری داشته باشید، احتمال بروز خطر و عوارض ناشی از عمل کمتر خواهد بود. به طوری که احتمال بروز عوارض اسلیو معده مانند باز شدن بخیه ها، گشاد شدن معده بعد از گذشت چند سال، نشت مواد غذایی از محل منگنه، سنگ کیسه صفرا و ... در صورتی که توسط فلوشیپ های فوق تخصصی جراحی لاغری و لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شود بسیار کم و نزدیک به صفر خواهد بود.

بنابراین چنانچه در انتخاب جراح و نوع عمل خود دقت لازم را به خرج دهید و همچنین به خوبی نکاتی که پزشک متخصص به شما توصیه می کند را انجام دهید، احتمال بروز عوارض بعد از عمل اسلیو به صفر می رسد و همچنین از شر چاقی و بیماری های مرتبط به چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آرتروز مفاصل و .... هم خلاص می شوید.





:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: