اولین ارتودنسی دندان در زمان مصر باستان چگونه بود؟
نوشته شده توسط : رعنا

شاید به نظر شما ارتودنسی دندان یکی از جدیدترین درمان های دندانپزشکی باشد؛ اما باید بدانید که اولین لبخند زیبایی که به کمک ارتودنسی به یک انسان بخشیده شده به زمان مصر باستان برمی گردد! ارتودنسی از آن زمان به مرور پیشرفت کرده و برای مرتب کردن دندان ها از دستگاه ها و روش هایی استفاده شده که امروزه شاهد آن هستیم. در حال حاضر یکی از جدیدترین روش ها برای مرتب کردن دندان ها ارتودنسی نامرئی با الاینرها (اینویزیلاین) است؛ اما از بشر بعید نیست که سال های بعد دستگاه های دیگری را برای درمان مرتب کردن دندان ها ابداع کند!

ارتودنسی در ایالات متحده

پیشرفت چشمگیری در قرن 19 در حوزه ارتودنسی دندان در ایالات متحده آغاز شد. در آن ایام نوعی هدگیر اختراع شده که به سر و گردن و از خارج دهان به فک وصل می شد تا با فشار ملایم بر روی دندان ها آن را به موقعیت مناسب جابجا کنند. سپس در سال 1840 اولین کتاب کلاسیک در دندانپزشکی به اسم “هنر دندانپزشکی” منتشر شد که در این کتاب درباره شیوه هایی مثل لحیم کاری بر روی بند برای کمک به چرخش دندان ها صحبت شده است. همچنین در این کتاب از کلاهک های طلایی چسبیده به دندان های آسیاب که به منظور باز کردن بایت دندانی استفاده می شده است؛ صحبت شده است.

کلام آخر

بیش از 3000 سال است که از اولین باری که بشر از ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کرده می گذرد و در طول این سال ها درمان ارتودنسی دندان از حالت زشت و البته دردناک به روش های زیبا و بدون درد امروزی تبدیل شده اند. البته با پیشرفت چشمگیری که بشر در حوزه ارتودنسی داشته است همچنان متخصصین ارتودنسی امیدوار هستند که با روی کار آمدن روش های جدیدتر هزینه ارتودنسی کمتر و البته درمان سریعتر و راحت تر شود.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: