نکات مهمی که قبل از اسلیو معده باید دانست
نوشته شده توسط : رعنا

با افزایش چاقی در بین افراد جامعه، در کنار انواع رژیم های لاغری و حرکات ورزشی مختلف، عمل های لاغری متفاوتی نیز در جامعه گسترش پیدا کرده است که یکی از ایمن ترین و کم تهاجمی ترین عمل های رایج است. این عمل یک روش دائمی برای لاغری و کاهش وزن است و طی آن جراح لاغری حدود 60-80 درصد حجم معده را توسط استاپلر بریده و خارج می کند.

مزایای عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده در کنار کاهش وزن سریعی که در کوتاه مدت کسب می کنند، از مزایای زیاد دیگری نیز بهره مند می شوند. به طور مثال این افراد از درمان بیماری های مرتبط با چاقی مثل آپنه خواب، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع دو، برخی سرطان ها، فشار خون بالا، کلسترول بالا و ... است نیز بهره مند می شوند.

انتخاب کاندیدای مناسب برای عمل

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره این عمل لاغری باید در نظر گرفت این است که این عمل در صورتی بهترین تاثیر و نتیجه را خواهد داشت که افرادی این عمل را انجام دهند که کاندیدای درست و مناسب این عمل باشند. متاسفانه هستند پزشکانی که صرفا برای درآمد بیشتر، افرادی را به عنوان نامزد عمل اسلیو معده انتخاب می کنند که شاخص توده بدنی پایینی دارند و واقعا کاندیدای مناسبی برای این عمل لاغری نیستند.

این افراد می توانند با گرفتن رژیم لاغری و انجام ورزش به صورت همزمان به وزن ایده آل خود برسند. اما در صورت عمل شدن، این افراد به نتیجه دلخواه خود دقیقا نخواهند رسید و حتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری برایشان به همراه داشته باشد. شاخص توده بدنی یا (BMI) مورد نظر برای افراد کاندیدای عمل اسلیو معده عدد 35 به بالا است که فرمول خاصی دارد و با سرچ در گوگل می توان آن را محاسبه کرد.

تعیین کردن هدف خود از لاغری

برای لاغری و تناسب اندام روش های مختلفی مانند عمل های لاغری (اسلیو معده، بای پس معده و ...) و جراحی های لاغری مانند لیپوساکشن، لیپولیز، آبدومینوپلاستی و ... وجود دارد. اما هدف از انجام این روش های لاغری با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال عمل لاغری اسلیو معده که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، هدفش کاهش وزن است ولی لیپوساکشن یک جراحی لاغری است که برای کاهش سایز است و به صورت موضعی مثلا برای لاغری شکم، پهلو، بازو و ... انجام می شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: