چگونگی محاسبه bmi را شرح دهید.
نوشته شده توسط : رعنا

برخی اسمش را شنیدند، برخی دیگر امتحانش کردند و بسیاری صبح تا شب باهاش دست به گریبان‌اند:« اضافه وزن»! اضافه وزن حاصل معادلاتی‌ست که در علم پزشکی به آن محاسبه BMI می‌گویند. اگر می‌خواهید رژیم بگیرید، بروید پیش جراح لاغری و یا تناسب اندام‌تان را بیازمایید سر و کارتان با عددی‌ست که در پی محاسبه BMI به دست می‌آید. اما این BMI چیست؟!

بیشتر بخوانید: عوارض عمل اسلیو معده چیست؟

روش محاسبه BMI ، یک فرمول و دو متغیر!

یک روز صبح مردی به نام آدولف کوتله از خواب بیدار شد و فریاد «یافتم، یافتم» سرداد. روی کاغذ فرمولی نوشت و گفت از این به بعد اگر خواستید اضافه وزن‌تان را محاسبه کنید، باید آن را از این فرمول به دست بیاورید:

وزن (بر حسب کیلوگرم)÷ قد 2(برحسب متر)

محاسبه BMI یکی از رایج‌ترین و در نگاه سازمان جهانی بهداشت معتبرترین روش‌های سنجش شاخص توده بدنی است. به نتیجه محاسبه BMI در زبان عام «اضافه وزن» و یا «میزان چاقی» هم می‌گویند. وقتی می‌پرسند چقدر اضافه وزن داری و یا چقدر چاقی، منظور این است که میزان BMI شما چقدر است! وقتی می‌پرسی باید چقدر وزن کم کنم و یا آیا اجازه جراحی لاغری دارم، مشاور تغذیه و یا جراح لاغری ابتدا سراغ از میزان شاخص توده بدنی(BMI) شما می‌گیرند. اما این شاخص تنها بیان‌گر چاقی و یا لاغری نیست، به تناسب اندام و یا کمبود وزن نیز اشاره دارد.

بله! نتیجه محاسبه BMI با خود حرف‌ها برای گفتن دارد. این بسیار مهم است که عدد به دست آمده از فرمول بالا شما را در فهم تناسب اندام‌تان یاری کند.

بیشتر بدانید: آیا پیشمانی بعد از عمل اسلیو را همه افراد تجربه می کنند؟

BMI مخفف چه عبارتی است؟

BMI در زبان اینگلیسی مخفف عبارت Body Mass Index است که به معنای شاخص توده بدنی می‌باشد.

آیا محاسبه شاخص توده بدنی با اندازه گرفتن دور مچ مورد تایید است؟

محاسبه شاخص توده بدنی و اندازه گیری وزن با استفاده از مچ دست یک روش تایید شده توسط متخصصان است. این روش برای اندازه گیری شاخص توده بدنی شما و وزنتان، استخوان بندی شما را نیز در نظر می‌گیرد.

منبع:https://www.jarahilaqari.ir/





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: