ویژگی های ارتودنسی ثابت و متحرک
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی ثابت و متحرک چیست و برای چه کسانی نیاز است؟ هنگامی که سخت ترین قسمت از درمان ارتودنسی خود را به پایان رساندید و در آخر از استفاده از بریس یا تراز بندی های Invisalign خلاص شدید، لیاقت این را دارید که داشتن لبخند جدید خود را جشن بگیرید و به رخ بکشید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که فکر کنید درمان شما کاملاً به پایان رسیده، اما در واقع، یک قدم دیگر نیز برای پیش بردن دارید ؛  نگهدارنده ها!

نگهدارنده ها در درمان ارتودنسی شما نقش اساسی دارند. یک پدیده معروف به نام “عود” وجود دارد که برای دندان اتفاق می افتد، جایی که آن ها تمایل طبیعی دارند که پس از اتمام درمان ارتودنسی ثابت و متحرک، به سمت موقعیت اصلی خود عقب بروند. با نگه داشتن دندان ها در موقعیت های مطلوب تری که با استفاده از بریس ها یا ردیف های شما منتقل شده اند، نگهدارنده ها در جلوگیری از این نوع عود بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید: با عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی بیشتر آشنا شوید.

انواع مختلفی از نگهدارنده ها

همان طور که وسایل ارتودنسی گزینه های ثابت (بریس ها) و متحرک (تراز کننده واضح) را در اختیار دارند، نگهدارنده های ثابت و متحرک نیز وجود دارند. یادگیری در مورد آن چه هر یک از آن ها ارائه می دهند، بیشتر تأکید می کند که چرا نگهدارنده ها چنین بخش مهمی از درمان ارتودنسی شما هستند!

نگهدارنده های ثابت

نگهدارنده های ثابت که بعضاً به عنوان نگهدارنده های دائمی یا پیوندی شناخته می شوند، معمولاً یک سیم نازک است که از پشت دندان های جلویی پایین یا بالا پوشیده می شود و در محل با سیمان پیوند می خورند. این نوع سیم در چندین دندان کشیده می شود؛ بنابراین روال بهداشت دهان و دندان شما مانند زمانی که از بریس استفاده می کنید، مشابه خواهد بود که شامل استفاده از نخ یا واترپیک برای تمیز نگه داشتن فضای بین دندان ها به طور کامل است.

اگرچه یک نگهدارنده ثابت کمی بیشتر کار می کند، اما از آن جایی که سیم پیوند شده، دندان های تازه صاف شده را به طور مداوم در شکل کامل نگه می دارد، بهترین نتیجه را خواهد داشت. همچنین می تواند برای بیمارانی که فضای زیادی بین دو دندان فوقانی جلو دارند، یک گزینه مفید باشد. پس از پایان درمان ارتودنسی و بسته شدن فضا، می توان از یک نگهدارنده ثابت برای بسته نگه داشتن فضا استفاده کرد.

در برخی شرایط خاص، ممکن است لازم باشد که از هر دو درمان ارتودنسی ثابت و متحرک برای اطمینان از عدم بازگشت مجدد استفاده کنیم.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/





:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: