آیا می توان از لمینت دندان اقساطی استفاده کرد؟
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی وجود دارند که به دنبال یک لمینت دندان اقساطی می گردند. هزینه های زیاد و گزاف خدمات دندانپزشکی باعث شده است که افراد به دنبال خدمات دندانپزشکی به صورت اقساطی بروند. این افراد برای درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی خود به دنبال یک مرکز دندانپزشکی با خدمات لمینت دندان می روند.

لمینت دندان اقساطی

لمینت دندان روکش ظریفی است که با توجه به فرم و شکل دندان ها افراد ایجاد می شود. هدف از لمینت دندان تغییر رنگ، شکل و افزایش زیبایی دندان های شما است. این روکش از جنس سرامیک بوده و برای قرارگیری آن بر روی دندان ها نیاز به تراشیدن بخشی از دندان است تا لمینت دندان بر روی دندان ها قرار بگیرد.

اگر در شرایطی قرار دارید که امکان بازپرداخت تمام هزینه های لیمنت و درمان دندان های خود را ندارید، می توانید با مراجعه به کلینیک ها، بخشی از هزینه لمینت درمانی را از شما دریافت کنند و شما مابقی آن را به صورت ماهانه از حسابتان برداشت کنید. در این نوع از پرداخت، تمام هزینه ی درمان به صورت کامل پرداخت نمی شود.

بیشتر بخوانید: چه زمانی به عصب کشی دندان احتیاج پیدا می کنیم؟

مراحل انجام لمینت دندان اقساطی:

اولین کار برای نصب لمینت در دهان بیمار، تراشیدن مقدار کمی از میانی دندان های بیمار است. سپس از دندان قالب گیری می شود و پس از ساخت آن دندانپزشک یک روکش موقتی بر روی دندان های بیمار قرار می دهد. بعد از ساخت، دندانپزشک لمینت را با استفاده از چسب های مخصوص بر روی دندان های بیمار قرار می دهد. توجه داشته باشید که نوع این چسب ها و تعداد مراجعات شما به کلینیک دکتر بر قیمت اقساطی شما اثرگذار خواهد بود.

مدت زمان کارایی لمینت دندان:

نکته ای که پیش از نصب لمینت دندان باید از آن آگاهی داشته باشید این است که طول عمر و مدت کارایی لمینت دندان همیشگی نیست و تاریخ انقضا دارد. معمولا مدت زمان آن بسته به عواملی همچون میزان توجه به سلامتی دهان و دندان متفاوت است.

نمی توان زمان دقیقی برای لمینت دندان مشخص کرد اما اگر لمینت دندان به شکل صحیح توسط متخصص ماهر نصب شود و فرد نیز به رعایت این موارد بپردازد، بین 15 الی 20 سال عمر خواهد کرد.

منبع: https://www.karajdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: