معرفی 4 غذای رژیمی خوشمزه
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از افراد فکر میکنند که داشتن یک رژیم لاغری و کاهش وزن به معنی گرسنگی کشیدن است اما به این معنا است که به جای مصرف مواد غذایی مضر و چرب و پرکالری به انواع غذاهای کم کالری با ارزش غذایی بالا روی آورید. همچنین در رژیم کاهش وزن نباید مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، غلات کامل و پروتئین های فاقد چربی را فراموش کرد. ما در ین مقاله به معرفی تعدای از این غذاهای کم کالری و مقوی که طرز تهیه شان نیز آسان است پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

لقمه قارچ کبابی

یکی از انواع غذای رژیمی؛ لقمه قارچ کبابی است که بسیار سریع آماده می شود. برای تهیه این غذای رژیمی با قارچ، قارچ ها را در فر گریل کنید و سپس با سبزیجات خشک معطر و آووکادو آن را طعم دار کنید. قارچ کربوهیدرات بسیار کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول است؛ در نتیجه یک ماده غذایی با پروتئین زیاد است. همچنین قارچ سرشار از مقدار زیادی آهن است که ۹۰ درصد از آهن آن جذب بدن می شود.

گل کلم کبابی

گل کلم حاوی اکثر ویتامین ها و مواد معدنی است به همین دلیل به عنوان یک خوراکی سالم و مغذی شناخته شده است. به دلیل فیبر بالا و کالری پایینی که گل کلم دارد، به یک ماده غذایی کاربردی برای رژیم لاغری تبدیل شده است. گل کلم کبابی یک گزینه عالی به عنوان پیش غذا و همینطور غذای لاغرکننده است که طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای درست کردن گل کلم کبابی روی گل کلم ها نمک، فلفل، زردچوبه و روغن زیتون بزنید و آن را داخل فر قرار دهید.

املت کاهو و پنیر

املت کاهو و پنیر یک غذای رژیمی ایتالیایی کاملا مقوی است که آن را می توان در لیست انواع شام رژیمی و کم کالری نیز جای داد. برای تهیه این املت نیاز به تخم مرغ، کاهو، پنیز موزارلا، پیاز و ادویه ایتالیایی داریم. این املت سرشار از فیبر، پروتئین و انواع ویتامین ها است که به عنوان یک غذای کامل و در عین حال رژیمی می توان از آن استفاده کرد.

مخلوط کبابی رژیمی

برای تهیه این غذای رژیمی مقوی با گوشت باید گوشت تکه ای و سبزیجات را با روغن گیاهی  تفت دهید. سپس سس این غذا که شامل مقداری آب، عسل، سس سویا، فلفل قرمز، زنجبیل، فلفل سیاه و پودر سیاه است را به ترکیب گوشت خود اضافه کنید. به دلیل استفاده از برخی سبزیجات کم کالری مانند فلفل دلمه ای، هویج و کلم بروکلی این غذا جزء غذاهای کم کالری و مقوی است.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: