آشنایی با کیا سورنتو 2022 جدیدترین محصول کیا
نوشته شده توسط : رعنا

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی است که در سال 1949 فعالیت خود را به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی آغاز کرد. این شرکت بعد از گذشت شش دهه عنوان اولین تولیدکننده اتومبیل کشور و همچنین اولین صادرکننده اتومبیل از کره را از آن خود کرد.

کیا موتورز در سال 1997 در جریان بحران مالی پیش آمده در آسیا دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای موتور در سال 1998 خرداری شد و امروزه به ‌عنوان زیرمجموعه ‌ای از گروه خودروسازی هیوندای موتور شناخته می شود.

خودروی کیا سورنتو

در بین ایرانیان سورنتو به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای تولید شده در شرکت کیا موتورز شناخته شده است. مدل های تولیدی تا قبل از سال 2018 به طور چشمگیری در خیابان ها در رفت و آمد بوده اما خودروهای سورنتوی تولید شده بعد از سال 2018 تا چندی پیش هم در خیابان ها نبودند.

شرکت استارپارتس به عنوان یکی از واردکننده ها و عرضه کننده های با سابقه و درخشان در حوزه قطعات کیا و هیوندای می تواند به شما در خرید انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو کمک کند. کیا سورنتو به دو صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی تولید شده است که در به حداکثر رساندن بهره وری سوخت کمک می کند.

موتور و گیربکس کیا سورنتو 2022

سورنتو شامل گزینه های مختلفی از موتور است و با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک در دسترس است. یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی 191 اسب بخاری استاندارد و یک 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ 281 اسب بخاری نیز موجود است. هر دو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می شوند و مدل هیبریدی از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند.

سورنتو هیبریدی دوستدار محیط زیست ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر گازی و یک موتور الکتریکی 44.0 کیلوواتی است که مجموعا 227 اسب بخار نیرو تولید می کنند.

میزان امنیت کیا سورنتو 2022

ویژگی های ایمنی کلیدی کیا سورنتو 2022 شامل موارد زیر می شوند:

  • هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار خروج از خط استاندارد و کمک به حفظ خطوط
  • نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل

طراحی داخلی و راحتی کیا سورنتو 2022

داشبورد این خودرو قابلیت این را دارد که با یک دسته گیج دیجیتال 12.3 اینچی و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی تجهیز شود. در اتاقک داخل ماشین انواع مکان های نگهداری لیوان و این قبیل وسایل وجود دارد. صندلی‌ های عقب سورنتو برای بزرگسالان راحت نیستند و در صندوق عقب این ماشین تنها دو چمدان دستی قرار می گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: