ارتودنسی از داخل چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی از داخل یکی از روش های نوین و جدید درمان ارتودنسی دندان است که به اصلاخ طرخ لبخند کمک زیادی می کند. افرادی که دچار مشکلات دندان، کجی دندان و نامرتب بودن آنها را دارند باید به سراغ ارتودنسی دندان بروند. ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که در آن فرد باید در طول مدت درمان بریس ها و برمت ارتودنسی را روی دندان های خود قرار دهد. اما قابل ذکر است که بسیاری از افراد از این درمان سر باز می زنند به دلیل ظاهر نامناسب بریس ها. ارتودنسی از داخل و یا نام دیگرش ارتودنسی لینگوال یکی از روش های جدید برای ارتودنسی است که افراد دیگر دچار ظاهر نامناسبی در طول درمان ارتودنسی نمی شوند.

ارتودنسی از داخل چیست؟

معمولا افراد دوست ندارند زمانی که میخندند یا صحبت می‌کنند، بریس های ارتودنسی شان مشخص شود. گزینه های زیادی برای این که در حین درمان، ارتودنسی مشخص نشود وجود دارد که یکی از آن ها روش ارتودنسی دندان از داخل می باشد. به این نوع درمان ارتودنسی دندان ارتودنسی لینگوال هم گفته می‌شود.

بریس های لینگوال

بریس های لینگوال معمولا به عنوان ارتودنسی های داخل دندان شناخته می شوند و یک درمان ارتودنسی هستند که در آن ها از براکت ها، سیم ها و نوار های الاستیک برای رفع مشکلات دندان ها در پشت دندان استفاده می شوند. بریس های لینگوال به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و در موارد منحصر به فرد هم عدم تعادل دندان‌ ها را برطرف می‌ کنند.

متخصص ارتودنسی در این روش درمانی یک عکس برداری دقیق یا اسکن دیجیتالی از دندان های شما می گیرد و بر این اساس سیم ها و براکت ها را در دندان های شما قرار می دهد. پس از این که پزشک ارتودنتیست آن ها در دندان قرار داد، آن ها را محکم می کند تا دندان های شما به تدریج با فشاری که به آن ها می‌آید حرکت کرده و به موقعیت مورد نظر و درست خودشان برسند.

منبع: https://www.karajortho.ir/





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: