مشکلات ارتودنسی کودکان را بیشتر بشناسید.
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از والدین از ما میپرسند که آیا راهی برای تشخیص زودهنگام مشکلات ارتودنسی کودکان مان وجود دارد؟ اگر کودک ما مشکلی در خصوص دندان هایش داشته باشد آیا میتوانیم آن را خیلی زودتر از آنکه دردسرساز شود شناسایی کرده و برطرف کنیم؟ جواب ما هم تقریبا همیشه بله است و پیشنهاد میکنیم که فرزندانتان را دست کم از سن 7 سالگی به مطب یک متخصص ارتودنسی خوب ببرید تا بعد از معاینه و ارزیابی دقیق مشکلات ارتودنسی کودکان را در صورت وجود شناسایی کرده و خیلی زود درمان کنید. به خاطر اهمیت این موضوع ما این مقاله را به مشکلات اساسی و شایع ارتودنسی در کودکان اختصاص داده ایم.

رایجترین مشکلات ارتودنسی کودکان کدامند؟

به طور کلی به نظر میرسد که 9 مشکل اساسی در خصوص عدم هماهنگی دندان ها و فک کودکان وجود دارد. از آنجا که شاید برخی از والدین هنوز کودکان خود را به متخصص ارتودنسی نشان  نداده اند، میتوانید ادامه مقاله را بخوانید و اگر فکر میکنید کودکتان با یکی از مشکلات ذکر شده مواجه هست حتما او را به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرید.

بیشتر بخوانید: از هزینه ایمپلنت دندان مطلع شوید.

اوربایت

اوربایت  دقیقا برعکس آندربایت است. یعنی فک بالا خیلی بیشتر از چند میلی متر جلوتر از فک پایین باشد. به نسبت آندربایت، اوربایت از شایعترین مشکلات ارتودنسی کودکان است و بیشتر دختربچه ها دیده میشود. درمان و اصلاح این مورد نیز مشابه آندربایت است.

بیشتر بدانید: قیمت ارتودنسی در سال 1401چقدر است؟

فاصله بین دندان ها

اگر به  دندان برخی از کودکان نگاه کرده باشید متوجه وجود فاصله بین آن ها میشوید.  این فاصله طبیعی نیست و در حالت عادی نباید بین دندان ها هیچ فاصله ای وجود داشته باشد. کوچک بودن دندان ها و یا بزرگ بودن فک میتواند بزرگترین علت وجود فاصله بین دندان ها باشد که با کمک متخصص ارتودنسی به راحتی برطرف میشود.

اورجت افزایش یافته

اورجت نوعی اوربایت دندان است که به صورت عرضی برای دندان های کودکان رخ میدهد این مشکل کاملا برعکس آندربایت کاهش یافته است یعنی دندان های فک بالا یکی از طرفین (چپ یا راست) روی دندان های فک پایین را از طرفین میگیرند.

منبع: https://www.karajortho.ir/





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: