با رژیم های لاغری و انواع آن ها آشنا شوید
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم لاغری یکی از روش هایی است که افراد مختلف از آن برای کاهش وزن استفاده می کنند. استفاده از این روش به منزله گفتن یک نه! به انواع غذاهای آماده، کالری های نا سالم و یک زندگی بدون فعالیت ورزشی است.

افرادی که تصمیم می گیرند به دنبال یک زندگی سالم بروند، می توانند با انواع رژیم لاغری یک گام به سوی زندگی سالم بردارند.

انواع رژیم لاغری

رژیم های لاغری متناسب با نیاز های شما می تواند انواع مختلفی داشته باشد. در ادامه با انواع مختلفی از رژیم های لاغری آشنا می شوید.

رژیم لاغری گیاهخواری

یکی از سخت ترین رژیم های لاغری که یک رژیم لاغری سالم نیز به شمار می رود، رژیم لاغری گیاه خواری است. در این رژیم لاغری افراد به غیر از مواد غذایی سالم و سبزیجات چیز دیگری نمی خورند و به طور عمده از انواع گوشت ها استفاده نمی کنند.

بیشتر بدانید: با اصول تغذیه بعد از عمل اسلیو معده آشنا شوید.

رژیم لاغری دوکان

رژیم لاغری دوکان یکی دیگر از رژیم های لاغری است که طرفداران بسیاری دارد. رژیم لاغری دوکان بر پایه مصرف مواد غذایی انسان های اولیه است. شاید فقط 100 تا 72 تا غذای حیوانی و 28 تا غذای گیاهی. این یک رژیم چهار مرحله‌ ای است. به مرحله اول از این رژیم می ‌گویند مرحله حمله. در این مرحله بدن به پروتئین‌ها محدود می‌ شود. مرحله بعدی، مرحله کروز است.

رژیم لاغری زون

رژیم لاغری زون به این صورت است که افراد فقط مجاز به استفاده از کربوهیدارات‌هایی هستند که شاخص گلیسیمی پایینی دارند. یعنی که میزان گلوکز مواد غذایی مصرف شده خیلی پایین است. در این رژیم غذایی بدن باید روزانه 3/1 پروتئین و 3/2 سبزیجات و میوه و کمی چربی اشباع‌شده دریافت کند.

بیشتر بخوانید: روش های جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو معده

بهترین انواع رژیم لاغری

بسیاری می ‌پرسند از میان انواع رژیم لاغری بهترینش کدام است. و خب پاسخ به سوالاتی از این دست ساده نیست. راجع به این ‌جور چیزها هیچ نسخه ثابتی وجود ندارد. اگر مثلا رژیم لاغری کم کربوهیدرات من را از شرّ اضافه وزن نجات داده است، دلیل نمی‌شود شما را هم بتواند نجات بدهد. اگر رژیم لاغری گیاهخواری در شما اثر می‌ کند، دلیل نیست که در من هم اثری بگذارد. رژیم غذایی مناسب برای شما با رژیم غذایی مناسبِ من فرق دارد. منحصر به فرد است. با وجود این معیارهایی هست که می ‌توان به کمک آن بهترین انواع رژیم لاغری را تشخیص داد و به کمک پزشک تغذیه یکی از آن‌ ها را برگزید.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: