از کدام یک برای ناهنجاری دندان استفاده کرد؟ لمینت یا ارتودنسی؟
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از سوالات رایج درمورد درمان ناهنجاری های دندان این است که لمینت بهتر است یا ارتودنسی دندان. جواب این سوال بستگی به شدت ناهنجاری، بودجه ای که برای درمان ناهنجاری در نظر گرفته اید و همچنین تصمیم و صلاحدید دندانپزشک شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید که با معرفی این دو روش به جواب این سوال برسیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

از ارتودنسی دندان به منظور مرتب کردن دندان ها و همچنین اصلاح ناهنجاری های فک استفاده می شود. طول درمان ارتودنسی دندان به نسبت شرایط مختلف متفاوت است اما به طور متوسط این روش درمانی حدود ۱ الی ۳ سال طول می کشد.

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

درمان ارتودنسی دندان یک روش ایمن و غیر تهاجمی است که به مرور زمان باعث مرتب شدن دندان های شما می شود. البته این روش درمانی علاوه بر مرتب کردن و منظم کردن دندان ها باعث درمان مشکلات فک نیز می شود.

محدودیت های درمان ارتودنسی

در واقع بزرگ ترین نقطه ضعف درمان های ارتودنسی بازه درمانی طولانی و نیز مراقبت های طولانی مدت است. البته در صورت استفاده از ارتودنسی نامرئی طول درمان به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و نیاز به مراقبت های خاصی اعم از رژیم غذایی و … ندارید.

کلام آخر

روش های درمان ارتودنسی مثل ارتودنسی نامرئی دندان های شما را برای همیشه از ریشه مرتب می کند به همین دلیل کمی زمان بر است و هزینه ارتودنسی نیز به نسبت لمینت بیشتر است. در روش لمینت دندان تغییری در دندان های شما حاصل نمی شود بلکه تنها عیوب آنها توسط ونیرهای دندانپزشکی پوشانده می شود.

انتخاب اینکه ارتودنسی بهتر است یا لمینت، بستگی به شدت ناهنجاری و مشکلات دندانی شما دارد. در واقع در صورتی که دندان ها بسیار کج و نامنظم داشته باشید ارتودنسی برای شما موثرتر خواهد بود. اما اگر ناهنجاری ها جزئی باشد و فرد قصد اصلاح طرح لبخند در مدت زمان کوتاهی داشته باشد لمینت و کامپوزیت دندان گزینه های بهتری هستند که البته هزینه لمینت دندان به نسبت ارتودنسی بسیار کمتر است.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: