6 راه درمان خانگی دندان درد
نوشته شده توسط : رعنا

دندان درد که به دلایل مختلفی ایجاد می شود ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق بیفتد و در این وضعیت باید برای رفع آن از دندانپزشک کمک گرفت. مراجعه به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی می تواند یک گزینه هوشمندانه برای افرادی باشد که به طور ناگهانی دچار دندان درد می شود. اگر فرد در شرایطی باشد که امکان مراجعه به دندانپزشکی را نداشته باشد، در این زمان تنها گزینه ای که برای فرد باقی می ماند، درمان خانگی و موقت دندان درد است تا هنگامی که فرد بتواند به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کند.   

در ادامه به معرفی 6 درمان موقت خانگی برای دندان درد خواهیم پرداخت:

از ژل دندان درد استفاده کنید

موادی که در مسکن های خوراکی وجود دارد در ژل دندان درد نیز استفاده می شود. یکی از رایج‌ ترین این ژل ها برای تسکین دندان درد، قطره دنتول است که دندان و دهان را بی حس کرده و از این طریق منجر به تسکین موقتی دندان درد می ‌شود.

چای نعناع بنوشید

نوشیدن هر نوع چای مانند چای نعناع به دلیل خاصیت آرام بخشی که دارد می ‌تواند باعث تسکین دندان درد شود. برای درمان دندان درد با چای نعناع ابتدا اجازه دهید چای سرد شود و سپس آن را بنوشید یا در داخل دهان بچرخانید و سپس آن را قورت دهید.

میخک

میخک برای کاهش درد معجزه می کند و از زمان های بسیار قدیم از گیاه میخک به عنوان یک روش گیاهی برای تسکین درد استفاده می ‌شده است. هم میخک از خود میخک و هم از روغن آن به عنوان آرامبخش و تسکین دهنده درد استفاده کنید. به این صورت که این روغن را به لثه دندانی که احساس درد دارید بزنید.

عصاره وانیل

وانیل نوعی ضد التهاب طبیعی است که در تسکین دندان درد نیز موثر است. برای کاهش درد خود مقداری عصاره وانیل را به روی دندان و لثه‌ ای که درد می ‌کند بزنید و کمی مالش دهید.

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی

سیر علاوه بر استفاده در غذاها، خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد و به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی شناخته می شود. برای درمان دندان درد با سیر، آن را له کنید و سپس آن را روی دندانی که درد می ‌کند قرار دهید.

پیاز

پیاز به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد در کنترل و تسکین درد بسیار موثر است. یک تکه پیاز خام را روی دندانی که درد می‌ کند قرار دهید پس از چند دقیقه دندان درد شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا می ‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: