از ارتودنسی دندان خود مراقبت کنید.
نوشته شده توسط : رعنا

اهمیت مراقبت از دندان ها و رعایت بداشت دهان و دندان در هنگامی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، دو برار  می شود. البته باید بگوییم که فرقی نمی کند از کدام روش ارتودنسی استفاده می کنید. فلزی و یا نامرئی. متخصص ارتودنسی در کرج به شما توصیه می کند که برای مراقبت از ارتودنسی و براکت های خود از روش های زیر استفاده کنید.

نکات مهم در مراقبت از ارتودنسی دندان

برای مراقبت از دنهدان هایتان لزومی ندارد که حتما ارتودنسی داشته باشید. در هر زمان و مکانی و در هر شرایطی باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. برای این امر می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی

اگر در حین درمان ارتودنسی دندان هستید باید توجه داشته باشید که مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. پس از هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج، متخصص بریس و براکت های دندانی شما را سفت می کند.

زمان مسواک زدن به دندان ها

به طور عادی روزانه دوبار بایددندان های خودتان را مسواک بزنید. اما باید بگوییم که در زمان ارتودنسی دندان مجبور هستید پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید. این امر موجب می شود که پس از درمان ارتودنسی دندان هایی صاف و درخشان داشته باشید.

مصرف برخی مواد غذایی ممنوع است

متخصصان ارتودنسی به شما توصیه می کنند که در زمانی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، از مصرف برخی مواد غذایی همچون مواد غذایی سفت، سخت، برشته و چسبناک خودداری کنید.

همچنین اگر عادت به خوردن ناخن، ته خودکار و ... دارید حتما باید این عادات غلط را ترک کنید. این مواد غذایی و عادات غلط باعث شکستن و تغییر حالت دستگاه ارتودنسی شما می شود.

همچنین به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و همچنین تغییر رنگ دندان ها توصیه می شود که از مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: