چگونه از ارتودنسی دندان خود مراقبت کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که دچار ناهنجاری های دندانی هستند برای رفع این مشکلات و درمان طرح لبخند می توانید از ارتودنسی دندان استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از درمان ارتودنسی دندان نیازمند مراقبت های خاص است. این امر بدین معناست که فرقی نمی کند از کدام روش ارتودنسی استفاده می کنید، بلکه مجبورید که بهداشت دهان و دندان خود را بیش از پیش رعایت کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های مراقبت از ازتودنسی بیشتر آشنا شوید.

چگونگی رعایت بهداشت دهان و دندان در زمانی که ارتودنسی داریم

رعایت بهداشت دهان و دندان بطور معمول باید رعایت شود اما زمانی که تحت درمان ارتودنسی هستید باید توجه بیشتری نسبت به این امر داشته باشید. پافشاری بر روی رعایت بهداشت ئر حین درمان ارتودنسی برای این است که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است موجب لکه دار شدن دندان ها ، التهاب لثه ها و بوی بد دهان بشود.

به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید، از دهانشویه استفاده کنید و نخ دندان را فراموش نکنید.

روش های مراقبت از ارتودنسی دندان

نکات و روش های  متفاوتی برای مراقبت از ارتودنسی دندان وجود دارد که در ادامه بابرخی از آنها آشنا می شوید.

استفاده از مسواک ارتودنسی و مسواک معمولی

همانطور که گفتیم مسواک زدن دندان ها بسیار مهم است. گفتنی است که وقتی در حین استفاده از درمان ارتودنسی دندان هستید باید بیشتر از قبل در مسواک زدن دقت کنید.

با باقی ماندن غذا و مواد غذایی در بین بریس های دندان پزشکی باعث ایحاد مشکل می شود. در هنگام ارتودنسی می توانید با استفاده از مسواک معمولی و مسواک ارتودنسی می توانید از ایجاد مشکل جلوگیری کنید.

مسواک های ارتودنسی این شرایط را برای شما ایجاد می کند که به راحتی بین براکت های ارتودنسی را تمیز کنید. بطور معمول روزانه دوبار مسواک زدن کافی است اما در هنگام استفاده از ارتودنسی دنهدان لازم است پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید.

از مصرف برخی مواد غذایی خودداری کنید

استفاده از برخی مواد غذایی سفت، سخت، برشته و چسبناک در این دوران خودداری کنید. اگرچه گفتنی است که در صورت عادت به خوردن ناخن، ته خودکار و ... باید این عادات را ترک کنید.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: