درمان دندان درد به روش خانگی
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی در هر ساعت از شبانه روز حتی نیمه های شب از شدت دندان درد به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. این دندان درد می تواند به دلایل مختلفی شامل بیماری لثه، پوسیدگی دندان، آبسه دندان، التهاب پالپ دندان و .... ایجاد شود. برای درمان این دندان درد در ابتدا لازم است به دندانپزشک مراجعه کرد تا علت آن مشخص شود و باتوجه به علت درد دندان درمان مناسب آن انتخاب شود.

خیلی اط افراد این سوال را مطرح می کنند که اگر نتوانیم به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنیم چی کنیم؟ چگونه دوام بیاوریم؟ لازم به ذکر است که جای هیچ گونه نگرانی نیست و شما اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به مراکز دندانپزشکی را ندارید، می‌ توانید با روش‌ های زیر به صورت موقت از شر دندان درد خود خلاص شوید.

روش های موقت درمان درد دندان

در زیر به معرفی 3 روش برای کاهش درد دندان به شما معرفی می کنیم:

مصرف مسکن‌ های بدون نسخه

مصرف مسکن‌ های بدون نسخه مانند استامینوفن، ژلوفن، ایبوپروفن و …  یکی از سریع‌ ترین روش‌ ها برای درمان دندان درد است. این مسکن‌ ها در مدت زمان بسیار کوتاهی دندان درد شما را کاهش می ‌دهند. البته لازم به ذکر است که مصرف سر خود و مکرر این  این مسکن ‌ها بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود.

شستشوی دهان با آب نمک

غرغره کردن آب نمک با آب ولرم باعث از بین رفتن باکتری های بد دهان و دندان و کاهش التهاب لثه می شود. این دو مزیت باعث تسکین دندان درد می ‌شود. توصیه می‌ شود در این حالت هر دو ساعت یکبار دهان خود را با آب نمک ولرم شستشو دهید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

کمپرس یخ را روی بخشی از گونه که احساس درد دندانی دارید به مدت ۵ دقیقه قرار دهید. این کار باعث کاهش درد دندان تا رسیدن به مراکز دندانپزشکی می ‌شود.

اگر با این روش‌ ها موفق به تسکین دندان درد نشدیم چه کنیم؟

در اکثر مواقع این روش ‌ها می‌توانند شما را حداقل برای ساعاتی از شر دندان درد خلاص کنند. اما در صورت موثر نبودن هیچ یک از روش ها برای تسکین دندان درد در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به این مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کنید. در این مراکز درمان شبانه روزی، متخصص دندانپزشکی کودکان هم فعالیت می کند که در صورت نیاز فرزندتان می توانید به آن ها مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: