آشنایی با دندانپزشکی اورژانسی و 5 مورد از خدمات آن
نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشکی شبانه روزی مراکزی هستند که 24 ساعت روز را آماده خدمت رسانی به مردم هستند و در آن ها خدمات اورژانسی دندانپزشکی نیز ارائه می شود. مراکز دندانپزشکی به 2 دسته مطب دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی تقسیم می شود. در مطب دندانپزشکی تنها یک دندانپزشک به درمان بیماران می پردازد و خدمات محدودی را در حوزه تخصصی خود ارائه می دهد.

اما در یک کلینیک دندانپزشکی چند دندانپزشک عمومی و متخصصین مختلف این حوزه فعالیت می کنند. یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به این صورت است که پرسنل، دندانپزشکان عمومی و متخصصین به صورت چرخشی و شیفتی در 24 ساعت شبانه روز خدمات ارائه می دهند و به بیماران این امکان را می دهد که در هر ساعت از شبانه روز به کلینیک مراجعه کرده و تحت نظر پزشکان آن قرار گیرند.

 دندانپزشکی اورژانسی شامل چه خدماتی است؟

هنگامی که دندان دچار حالتی شود که از شدت درد، ناراحتی و ناهنجاری به وجود آمده عملکرد آن از دست برود، اورژانس دندان اتفاق افتاده و بیمار بهتر است سریعا به مطب یا کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند. اورژانس دندان انواع مختلفی دارد که شامل مشکل دندان درد تا مشکلات زیبایی می شود که در ادامه به معرفی 5 تا از خدمات دندانپزشکی اورژانسی می پردازیم:

  • دندان‌ درد: یکی از رایج ترین دلایل مراجعه به دندانپزشکی اورژانسی، دندان درد شدید است. در واقع یکی از خدمات مهم مراکز دندانپزشکی شبانه روزی، درمان دندان درد یا جلوگیری از درد بیشتر است. این خدمات ارائه شده برای کاهش و درمان این درد شامل عصب کشی دندان، پر کردن دندان، کشیدن دندان و ... می شوند.
  • پر کردن دندان: یکی دیگر از خدمات مهم دندانپزشکی های شبانه روزی پر کردن دندان آسیب دیده یا شکسته شده است که گاهی نیاز به انجام آن به صورت اورژانسی است.
  • ترمیم دندان ترک خورده: یکی دیگر از دلایل مراجعه افراد به مرکز دندانپزشکی اورژانسی ترک برداشتن دندان ها است که می تواند ناشی از وارد شدن ضربه به دندان و یا پوسیدگی دندان و ... باشد.
  • دندان مصنوعی: استفاده از دندان‌ مصنوعی که روشی برای جایگزین کردن موقت و متحرک برای دندان‌ های از دست رفته بر اثر اتفاقات مختلفی شامل آسیب و ضربه، بیماری های پریودنتال و یا پوسیدگی دندان است، یکی دیگر از خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی می باشد.
  • مشکلات پروتز دندان: پروتز دندان باعث پر شدن جای خالی دندان‌ های افتاده شده و هرگونه بهم ریختگی ساختار دندان‌ ها را برطرف می‌ کند. مشکلات پروتز دندان دلیل دیگری است که افراد به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند.




:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: