ارتباط بین ارتودنسی دندان و سردرد
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افراد زیادی درمان ارتودنسی را به عنوان یک راه حل برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های دندان انتخاب کرده اند. این درمان انواع مختلفی دارد که بر اساس مشکل فک و دندان، شدت آن و عوامل دیگری توسط متخصص ارتودنسی انتخاب می شود.

یکی از اتفاقاتی که بعد از شروع درمان دچار آن می شویم، داشتن سردرد و حتی سردرد های میگرنی است که ناشی از کشش بریس ها بر روی دندان است و می تواند در مکان های غیرمرتبط مانند اطراف چشم، گردن و ... مشاهده شود. اما نگران نباشید زیرا این دردها طبیعی است.

علت سردرد در طول ارتودنسی

سردرد و میگرن در هنگام ارتودنسی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم:

میگرن ناشی از محکم بسته شدن بریس ها

اولین و محتمل ترین علت انواع سردرد مخصوصا میگرن، در طول ارتودنسی دندان محکم بسته شدن بریس ارتودنسی یا اجزای آن است. این سفت بسته شدن اجزای مختلف ارتودنسی دندان باعث وارد شدن فشار به اعصاب دندان ها، لثه و صورت می شود. این درد در اعصاب صورت حتی می تواند باعث ایجاد درد استخوان هم شود. مجموع این فشارهای وارده به اعصاب در نهایت به صورت سردرد و میگرن در هنگام ارتودنسی در بخش هایی از سر قابل حس است.

میگرن ناشی از اسپیسر ارتودنسی

اسپیسر یک وسیله کوچک و گرد در ارتودنسی است که بین دندان های آسیاب و پیش قرار می گیرد و به این ترتیب فضایی بین این دندان ها ایجاد می کند. جود این وسیله در تمامی درمان ها ضروری نیست اما در شرایط خاصی برای اطمینان از موفقیت درمان ارتودنسی ضروری بوده و بسیار دردناک است. در هنگام استفاده ار آن حس می کنید یک لاستیک به ضخامت یک سانتی متر بین دندان های شما گیر کرده است. این درد می تواند به گونه، فک، پشت گوش و پیشانی شما منتقل شده و حتی باعث میگرن شود.

میگرن ناشی از کمبود آب بدن

وقتی متخصص ارتودنسی برای درمان شما ارتودنسی متحرک را انتخاب کرده است، دهان بیشتر باز می شود و بنابراین بیشترین میزان نفس کشیدن و ورود و خروج هوا در دهان شما اتفاق خواهد افتاد. در هنگام استفاده از این نوع ارتودنسی مساحت دندان های شما بزرگتر شده است و ممکن است بسته شدن دهان شما را کمی سخت تر کند، بنابراین دهان شما خشک می شود و اگر به میزان کافی و زیاد آب نخورید، کم آبی به نوبه خود باعث بروز علائمی مانند سردرد و میگرن می شود. خشکی دهان به نوعی نشان دهنده کم آبی بدن نیز هست.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: