ارتودنسی فیک چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

کم نیستند افرادی که دچار ناهنجاری های مختلف فک و دندانی هستند و از ظاهر خود رنج می برند. خوشبختانه امروزه افراد بیش از پیش به فکر درمان این مشکلات دندانی خود افتاده اند اما متاسفانه بعضی از این افراد مایل به ارتودنسی کردن دندان ها هستند اما هزینه کافی برای این کار را ندارند؛ بنابراین افرادی سود جو ارتودنسی فیک و تقلبی را پیشنهاد می دهند. شکل و ظاهر ارتودنسی فیک هم مانند ارتودنسی واقعی است و از اجزایی مثل براکت و سیم ارتودنسی تشکیل شده است.

ارتودنسی ثابت چیست؟

در ارتودنسی ثابت اجزای ارتودنسی به طور ثابت روی دندان ها می چسبند و بیمار نمی تواند به خواست خودش آن ها را از دهان بیرون بیاورد. ارتودنسی ثابت اجزایی مانند نگین دارد که به آن ها براکت می گویند. این براکت ها به وسیله ی سیم ها  و الاستیک های کشی به دندان ها متصل می شوند. در ارتودنسی ثابت معمولا دندان ها در هر ماه حدود ۱ میلی متر حرکت می کنند.

آیا ارتودنسی فیک دندان ها را منظم می کند؟

افرادی هستند که فکر می کنند با این ارتودنسی ها می توان به دندان های بی نظم خود نظم و ترتیب بخشید. باید بدانید که این ارتودنسی ها تغیییر چندانی در دندان های شما ایجاد نمی کنند و اگر هم بتوانند دندان های شما را نظم دهند، حتما با تحمیل فشار های نامناسب و پیش بینی نشده این کار را انجام می دهند که برای دندان های شما بسیار مضر است.

عواقب استفاده از ارتودنسی فیک چیست؟

به دلیل اینکه این ارتودنسی ها از مواد ارزان ساخته شده اند و بیشتر از لاستیک و فلزات بی ارزش هستند، سرشار از سرب هستند و درنتیجه سمی اند و در مواردی ممکن است باعث مسمومیت شدید و حتی مرگ بیمار شوند.

از مهم ترین معایب و ضررهایی که ارتودنسی های فیک و تقلبی می تواند به دندان و دهان بیمار وارد کند، پوسیدگی دندان و خراب شدن دندان ها است.

ارتودنسی های ثابت واقعی هم می توانند باعث بروز عفوت دهان و دندان و همچین التهاب لثه شوند. این امر در ارتودنسی های فیک بیشتر به چشم می خورد و گاهی اوقات این التهابات آنقدر شدید می شود که برای رفع آن باید از دارو های سنگین و یا حتی عمل جراحی کمک گرفت.

ارتودنسی های تقلبی ممکن است آنقدر دندان ها را بچرخانند که از حالت قبلی هم کج تر و بی نظم تر شوند.

عمر وسایل ارتودنسی فیک چقدر است؟

عمر این بریس های تقلبی و فیک معمولا بین ۳ تا ۵ ماه است و بعد از مدت کوتاهی چسب های استفاده شده در آن شروع به کنده شدن می کنند و وضعیت بدی را در دهان بیمار ایجاد خواهند کرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: