ویژگی بهترین شیشه شوی در خودرو
نوشته شده توسط : رعنا

شیشه شوی یکی از الزامات مهم در خودروها است که هنگامی که شیشه اتومبیل کثیف می شود به آن نیاز پیدا می کنیم. شاید خیلی از افراد فکر کنند که شیشه شوی خودرو زیاد مهم نیست و در حد موتور و سایر قطعات خودرو اهمیت ندارد، اما باید گفت که در صورت کثیف بودن خودرو امکان تصادف زیاد شده و بسیار خطرناک است زیرا بیشترین تاثیر را در دید راننده دارد.

اگر شیشه خودرو کثیف و یا تار باشد و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و مهم تر از همه بخار کرده باشد، می ‌تواند باعث اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای ‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند شود و هزینه‌ های جبران ناپذیری برای شما و خودروی شما ایجاد کند.

ویژگی یک شیشه شوی خوب

هر شیشه‌ شور خوب و یا شیشه پاک‌ کن استاندارد خودرو باید ویژگی‌ هایی داشته باشد که به معرفی تعدادی از آنان می پردازیم:

  • لکه‌ بری قوی: یک شیشه شور مناسب باید بتواند بعد از چندین بار پاشش روی شیشه و استفاده از پرف پاک کن، هرگونه کثیفی را پاک کند.
  • عدم به جا ماندن رد سفیدی آب پس از خشک شدن شیشه خودرو: افرادی که از آب یا مایع شیشه ‌شور غیر استاندارد در مخزن شیشه‌ شور خودروی خود استفاده می‌کنند، بعد از استفاده خطوطی سفید رنگ که حاصل حرکت تیغه ‌های برف پاک‌ کن بر روی شیشه آنها است، می بینند.
  • درخشندگی و شفافیت شیشه خودرو بعد از شسته شدن: یک شیشه شوی مناسبف علاوه بر پاک کنندگی، به شیشه‌ های خودروی شما درخشندگی و شفافیت نیز می دهد.
  • آب ‌گریز بودن شیشه شوی خودرو: شیشه شوی مناسب یک لایه محافظ بر روی شیشه خودرو تشکیل می‌ دهد که از ماندن آب بر روی شیشه جلوگیری می کند و باعث دید بهتری در هنگام بارندگی می شود.
  • داشتن رایحه خوش شیشه شوی خودرو: در ترکیبات شیشه ‌شوری که بوی بد داشته باشد، از سود استفاده کرده‌ اند. سود یک ماده شیمیایی مضر است که به مرور زمان موجب ترک ‌ترک شدن اورینگ ها و نفوذ آب به داخل خودروی شما می‌ شود.

پمپ شیشه شوی خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ شیشه شوی خودرو یک پمپ کوچک آب است که یکی از تجهیزات الکتریکی در خودرو است. با روشن شدن این پمپ، مایع شیشه شور از مخزن شیشه شور کشیده شده و به وسیله نازل‌ های شیشه شور به سمت شیشه جلویی خودرو اسپری می ‌شود.

در صورت خرابی سیستم شست و شوی خودرو، مایه شیشه شوی به نازل ها نمسی رسد. از عوامل اصلی خرابی پمپ شیشه شور و عدم اسپری آب به روی شیشه می توان به وجود نشتی در لوله ‌ها، گرفتگی نازل ‌ها اشاره کرد. برای خرید قطعات کیا و قطعات هیوندای اصل برای خودروی خود باید به نمایندگی های اصلی مراجعه کنید تا بتوانید انواع لوازم جانبی خودرو شامل پمپ شیشه شور را تهیه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: