بلیچینگ دندان و انواع آن (پودر بلیچینگ)
نوشته شده توسط : رعنا

با گذشت زمان و مصرف مواد غذایی مختلف، به مرور دندان ها دچار تغییر رنگ می شوند. امروزه تمایل افراد به زیبایی دندان ها روز به روز افزایش یافته است و همین امر باعث شده است که روش های مختلفی شامل بلیچینگ دندان، جرم گیری، لیمنت دندان و ... با هدف سفیدکردن دندان ها به وجود بیایند.

بلیچینگ دندان چیست و چگونه عمل می کند؟

در روش بلیچینگ از یک ماده سفیدکننده که عوارضی برای دندان ها ندارد، استفاده می شود. اما نکته ای باید درباره بلیچینگ دندان دانست این است که بلیچینگ نمی تواند بر مشکلات ساختاری دندان، لمینت ها، پرکردگی ها، نواحی زرد ریشه و پوسیدگی دندان تاثیر بگذارد.

سفید کردن دندان با بلیچینگ بین 12 الی 18 ماه دوام دارد، اما اگر به خوبی از دندان ها مراقبت شود تا دوسال هم می تواند دوام داشته باشد. برای سفید ماندن طولانی دندان ها نیاز است تا اقدام به تکرار بلیچینگ کرد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که بهتر است قبل از بلیچینگ، ابتدا دندان ها جرم گیری شوند، سپس بلیچینگ کردن دندان ها انجام شود تا بلیچینگ ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

انواع روش های بلیچینگ

بلیچینگ به 2 روش انجام می شود که عبارتند از:

انجام بلیچینگ به روش اول به این صورت است که ابتدا دندانپزشک از دندان ها قالب گیری می کند و یک جفت قالب پلاستیکی شفاف به همراه مقداری ژل مخصوص به بیمار می دهد تا بیمار در خانه و هر شب فقط یکی از فک ها را آغشته به ژل سفید کننده کند و این کار را به مدت دو هفته انجام دهد.

روش انجام آن به این صورت است که باید قبل از استفاده از بلیچینگ، بیمار با مسواک و نخ دندان، دندان ها را تمیز کند و سپس یک قطره از مواد را در قالب بریزد و به مدت دو ساعت قالب را بر روی دندان های خود نگه دارد. بعد از مدت دو ساعت باید دندان ها را با مسکواک شست و شو داد تا مواد در داخل دهان باقی نمانند.

این روش دارای حساسیت دندانی کمتر و ماندگاری بیشتری به نسبت روش انجام در مطب برای سفیدی دندان است.

در روش بلیچینگ در مطب دندانپزشکی، پزشک مواد سفیدکننده را روی دندان های قرار داده و با تاباندن نور آبی دستگاه کیور آن ها را در جای خود ثابت می کند. مواد سفید کننده دندان مانند هیدروژن پراکسید، سدیم پربورات یا کربامید پراکسید با درصد های مختلفی، از طریق آزادسازی اکسیژن با کمک گرما یا نور بر نواحی مینا و عاج  دندان ها اعمال می شوند که می تواند باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده شود و آنها را از بین می برد. درنتیجه باعث سفیدی و روشن تر شدن دندان ها می شود.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: