ارتودنسی ثابت با ریتینر
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله با اصول استفاده از ریتینرها آشنا می شوید. و همچنین درمورد مدت زمان استفاده روزانه آن و ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ریتینر چیست؟

ریتینر ها وسیله های سفارشی طراحی شده برای نگه داشتن دندان های شما در جای خود هستند. در درمان ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر، مانند بریس، برای شما تجویز می شود تا بعد از تغییر شکل یا اصلاح، دندان نیش شما را در محل خود حفظ کنند.

انواع مختلف ریتینر

در حالت کلی ما 3 نوع ریتینر داریم که متخصص ارتودنسی شما پس از حذف کردن بریس هایتان، اگر به ریتینر نیاز داشته باشید برایتان تجویز می کند.

هر سه نوع از ریتینرها برای ثبات بیشتر و جلوگیری از حرکت دندان ها است.

  • ریتینر پیوندی
  • ریتینر متحرک
  • ریتینر پلاستیکی شفاف

چند ساعت در روز برای استفاده از ریتینر نیاز دارید؟

اگر ریتینر پیوندی داشته باشید، آن را تمام روز و شب خواهید پوشید. اما اگر یک ریتینر متحرک داشته باشید، بسته به نیاز های خاص درمانی شما ممکن است دستورالعمل های مختلفی دریافت کنید.

طبق دستورالعمل ارتودنتیست ها، معمولا برای ریتینر متحرک استفاده از آن در تمام مدت، به جز زمان غذا خوردن و تمیز کردن، در 4 تا 6 ماه اول پس از برداشتن بریس های شما است.

با این حال، یک نظرسنجی از متخصصان ارتودنسی در سال 2010 نشان داد که بسیاری توصیه می کنند که حداقل 9 ماه پس از برداشتن بریس ها، ریتینر متحرک خود را همیشه بپوشید.

بعد از برداشتن بریس ها، چه مدت نیاز به پوشیدن ریتینر دارید؟

طبق نظرسنجی 2010 که در بالا ذکر شد، بیش از 58 درصد از متخصصان ارتودنسی ترجیح می دهند که پس از اتمام درمان با بریس، نگهدارنده های متحرک تجویز کنند.

اکثر پاسخ دهندگان توصیه می کنند که افراد، هر روز به مدت 9 ماه از این ریتینر ها استفاده کنند.

چهل درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آن ها نگهدارنده های لینگوال دائمی را برای شما تجویز می کنند که شما در دهان خود نگه دارید.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/





:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: