بهترین روش ارتودنسی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که دچار ناهنجاری های دهانی و نامرتبی دندان ها هستند به دنبال یک روش ماندگار برای اصلاح طرح لبخند خود می گردند. خدماتی چون لمینت دندان، کامپوزیت دندان و ارتودنسی میتواند مشکلات مرتبط با نامرتبی دندان ها را اصلاح و حل کند. اما بهترین روشی که برای اصلاح طرح لبخند توصیه می شود استفاده از درمان ارتودنسی دندان است. اما ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که با توجه به شدت ناهنجاری ها و نیازهای بیمار می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد. ینابر این توصیه می شود به کمک مشورت با متخصص ارتودنسی خود بهترین روش ارتودنسی را برای خود انتخاب کنید.

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک توسط جابه‌جایی ساده تاج دندان انجام می‌گیرد (توسط پلاک‌های متحرک). در سنین پیش از بلوغ امکان اصلاح ساختار اسکلت فک با پلاک متحرک وجود دارد اما در سنین بالا که تکامل استخوان‌ها کامل شده از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود.

ارتودنسی ثابت

در این روش بیمار نمی‌تواند پلاک‌های خود را از دهان خارج کند و بریس‌ها تا اتمام مداوای بیمار در دهان او باقی می‌ماند. در ویزیت‌های دوره‌ای تنظیمات دستگاه را تغییر داده و مسیره جابه‌جایی دندان را اصلاح می‌کنند. ممکن است بعضی از افراد از قرار گرفتن براکت‌های فلزی در دهان و بر روی دندان‌های خود ناراضی باشند.

انواع سیم‌کشی دندان در ارتودنسی

سیم‌کشی متحرک

سیم‌کشی متحرک یک درمان ساده‌تر است که از سیم‌های نازک و حساس با فنرهایی متصل به آن استفاده می‌شود. این فنرها فشار کمی را به دندان‌ها وارد می‌کنند تا کم کم به جای اصلی خود منتقل شوند. این سیمکشی را می‌توان برای تمیزکردن بهتر دهان و دندان‌ها از جای خود درآورد و از دهان خارج کرد.

سیم‌کشی دائمی

اگر به جابه‌جایی بیش‌تر و دقیق‌تر دندان‌ها نیاز باشد، باید از سیم‌کشی دائمی بهره برد که هدایت دندان‌ها را با فشار بیش‌تری انجام می‌دهد. در این روش قلاب‌ها (براکت‌ها) روی سطح جلوی دندان نصب می‌شوند و یک سیم سرتاسری از میان تمام این قلاب‌ها رد خواهد شد. یک سری نوار نیز این سیم‌ها را در جای خود نگه می‌دارد تا فشار خود را به درستی به دندان‌ها وارد کنند.

این سیم‌ها از دو طرف به دندان‌های خلفی متصل می‌شوند و با وارد کردن فشار دائمی به همه دندان‌ها، آن‌ها را حرکت می‌دهد. این سیم‌ها توسط فرد قابل برداشتن یا جابه‌جایی نیست. هر چند هفته یا چند ماه یک بار با تغییر وضعیت دندان‌ها فشار سیم‌کشی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل باید توسط دندان‌پزشک محکم شود تا فشار وارد شده به دندان‌ها باقی بماند.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: