تاثیر ارتودنسی بر فرم صورت چگونه است؟
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افرادی که قصد انجام ارتودنسی را دارند این سوال برایشان پیش می آید که آیا انجام ارتودنسی علاوه بر اصلاح مشکلات و ناهنجاری های فکی باعث بهبود و زیبایی چهره نیز می شود؟ همه تمایل دارند بدانند ارتودنسی دندان که یکی از پرهزینه ترین درمان های دندانپزشکی است چه نتایج نهایی ای را برایشان به ارمغان می آورد.

می دانیم که هدف اصلی از انجام انواع روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی فلزی، ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی با الاینرهای شفاف یا همان اینویزیلاین اعمال فشار به رباط پریودنتال و جابجایی دندان ها می باشد. وظیفه متخصص ارتودنسی در سعادت آباد این است که فشار وارد شده به دندان ها را در طول درمان بررسی و تنظیم کند تا بهترین نتیجه برای بیمار به وجود بیاید.

در بعضی مواقع برای نتیجه گیری بهتر، ارتودنتیست ممکن است از نوارهای اضافی در طول درمان استفاده کند و یا پیشنهاد تغییر سیم در بریس ها را بدهد و سایر موارد دیگر.

با اعمال فشاری کنترل و تنظیم شده به رباط پریودنتال، بریس ها به تدریج بر رشد فک تاثیر می گذارند و حتی باعث بهبود تقارن صورت بیمار می شوند و این تغییرات حتی در خط فک شما نیز مشاهده می شود. گاهی اوقات که عدم تعادل فک و صورت شدید باشد، متخصص ارتودنسی با همکاری سایر متخصصین نسبت به درمان این مشکلات اقدام می کند.

آیا ارتودنسی دندان در هر سنی باعث تغییر شکل صورت می شود؟

یکی از مهم ترین عواملی که بر میزان تغییراتی که بریس ها می توانند بر شکل صورت شما بگذارند، تاثیر می گذارد، سن و شرایط دهان و دندانی شما است. در ادامه به بررسی ارتودنسی دندان در کودکان و بزرگسالان و میزان تغییرات ناشی از آن می پردازیم.

ارتودنسی کودکان و نوجوانان

لثه، دندان ها، استخوان های فک و عضلات آنها در کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در حال رشد هستند، انعطاف پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین درمان ارتودنسی هم راحت تر و با هزینه کمتری انجام می شود. به همین دلیل است که انجام ارتودنسی بیستر در سنین کودکی و نوجوانی توصیه می شود.

ارتودنسی بزرگسالان

همانطور که اشاره کردیم ارتودنسی دندان در سنین کودکی و نوجوانی بهتر است، اما این به این معنا نیست که درمان ارتودنسی در سنین بزرگسالی تاثیر گذار نیست. چرا که امکان تغییر وضعیت دندان ها و فک در سنین بزرگسالی نیز وجود دارد اما با این تفاوت که به احتمال زیاد طول درمان ارتودنسی دندان و در نتیجه هزینه ناشی از آن در سنین بزرگسالی بیشتر از سنین کودکی است.





:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: